מחפשים להשקיע במניות קטנות עם דיבידנד? יש לנו הצעה

קרן הסל DGS להשקעה במניות Small Cap המתאפיינות בדיבידנד גבוה נהנית מחשיפה מגזרית וגיאוגרפית ייחודית במדינות המתעוררות

בדרך כלל אנו מציגים כאן קרנות סל (ETFs) חדשות באופן יחסי, אך היום נביא לידיעתכם קרן סל מעניינת, שנמצאת עמנו כבר משנת 2007, וסימולה DGS.

קרן סל זו, הנושאת את השם "WisdomTree Emerging Markets SmallCap Dividend Fund", מנסה להביא את המשקיעים לעקוב אחר מדד שמורכב מחברות Small Cap בשווקים מתעוררים, אשר מתאפיינות גם בשיעור חלוקת דיבידנד גבוה - WisdomTree Emerging Markets SmallCap Dividend Index.

נציין כי קרן הסל צברה לעצמה אוהדים לא מעטים, מה שבא לידי ביטוי בהיקף נכסים גבוה מ-1.6 מיליארד דולר, וכן בסחירות יומית ממוצעת של כמעט 9 מיליון דולר ביום. עוד נספר, כי דמי הניהול שנגבים על קרן הסל אינם נמוכים ועומדים על 0.63%. מנגד, שיעור הדיבידנד של קרן הסל עומד, נכון לכתיבת שורות אלו, על שיעור מרשים של 6.92%.

יתרונות הגוף המנהל

1. חשיפה מגזרית ייחודית עם חשיפה גדולה לצרכן בשווקים המתעוררים: מרבית קרנות סל הפופולריות על השווקים הללו הן של חברות Large Cap. באופן טבעי, הן מחזיקות מניות של חברות גלובליות יותר, והדבר בא גם לידי ביטוי בשיעור ניכר של מניות אנרגיה וחומרי גלם (כ-23% על פי MSCI).

קרן הסל DGS זוקפת לזכותה חשיפה משמעותית לצרכן בשווקים המתעוררים. חשיפה זו מתאימה יותר למשקיעים אסטרטגיים לטווח ארוך, הרוצים לנצל את השינוי המבני שעובר הצרכן במדינות אלו. אלו הם המגזרים המובילים המרכיבים את DGS: פיננסים (22.37%); תעשיות (15.97%); צרכנות מחזורית (14.18%); טכנולוגיית מידע (13.1%); וחומרים (12.47%).

2. חשיפה ייחודית לתמהיל המדינות במדינות המתעוררות: גם כאן חשוב לציין כי בקרנות סל הנפוצים יותר של המדינות הללו יש חשיפה לחברות Large Cap ולכן משקל גדול במיוחד לסין, ברזיל, רוסיה והודו (כ-36% מ-MSCI). לעומת זאת, ב-DGS ארבע מדינות אלו מהוות פחות מ-10% ממשקל נכסי התעודה.

בגלל המדיניות השונה של ה-DGS המדינות המרכזיות שמרכיבות את התעודה הם טאיוואן (25.23%), מלזיה (9.83%), דרום אפריקה (9.68%), קוריאה הדרומית (8.93%) ותאילנד (8.69%). יש לזכור כי פילוח שונה זה אינו מבטיח דבר למשקיע, אולם הוא בהחלט מרחיק אותו מהשקעות שהן יותר "צפופות" (Crowded).

3. תשואה: שימו לב לגרף המצורף, שמציג את התשואה הכוללת של DGS מול המקבילה הפופולרית של החשיפה למדינות המתפתחות, EEM, ב-5 השנים האחרונות. בתקופה זו DGS יכולה להתגאות בתשואה כוללת של מעל 45% ותשואת יתר של 38% על האלטרנטיבה שב-EEM. ניתן להניח כי חלק ניכר מההסבר לכך מצוי בתשואת הדיבידנד הגבוהה שמאפיינת את קרן הסל.

לאור כל זאת חשוב להזכיר ולסייג, כי למרות היתרונות של המוצר, העבר מלמד כי החשיפה לשווקים במדינות המתפתחות כרוכה בסיכון גדול יותר מאשר חשיפה לשווקים המפותחים. די להיזכר בתגובת השווקים המתפתחים בחודש מאי האחרון לדברי יו"ר הפד, בן ברננקי, כדי להבין עד כמה הם רגישים לזעזועים.

*** הכותב הוא אנליסט המאקרו הבכיר של בנק ההשקעות אופנהיימר ישראל. אין לראות באמור הצעה או ייעוץ לרכישה ו/או מכירה ו/או החזקה של ניירות ערך, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

קרן הסל
 קרן הסל