הכנ"ר מתנגד לדחיית כינוס אסיפות הנושים של אי.די.בי

במכתב ששלח הכנ"ר לביהמ"ש בו הוא הביע את התנגדותו לדחיית כינוס אסיפת הנושים ■ מוקדם יותר היום אי.די.בי ביקשה לדחות את כינוס אסיפת הנושים המקדימות, לאור האפשרות שהמשקיע האוקריאיני אלכסנדר גרנובסקי יזרים הון לחברה

סאגת הסדר החוב באי.די.בי לא מפסיקה לספק כותרות. לאחר שהיום (ה') דווח כי ייתכן והמושיע של נוחי דנקנר וקבוצת ההחזקות שעדיין בבעלותו, הוא המשקיע האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי, כעת מתברר שהכנ"ר מתנגד לדחיית כינוס אסיפות הנושים של החברה, שתוכננו ליום ראשון הקרוב, כפי שביקש דנקנר לאור העסקה המתגבשת.

הלילה דיווחה חברת ההשקעות BGI, שבשליטת גרנובסקי, על מתווה עסקה שבה תרכוש 20% ממניות חברת אמבלייז, הנסחרת בלונדון, מידי נפתלי שני, וככל הנראה גם מקרן פורטיסימו. BGI צופה כי אם תשלים את העסקה, היא תוכל להפוך לבעלת השליטה העיקרית באמבלייז, עם פוטנציאל להחזיק בכ-47% ממניותיה. קופת המזומנים של אמבלייז, בהיקף של כחצי מיליארד שקל, מיועדת לשמש את BGI לרכישת 80% מהון המניות של אי.די.בי תמורת כ-826 מיליון שקל.

בהתאם לכך שלחה הבוקר אי.די.בי בקשה דחופה לביהמ"ש לדחיית המועד שנקבע לאסיפות הנושים המקדימות, שאמורות להיערך ביום ראשון הקרוב כדי להצביע על מתווה הסדר החוב שמציע דנקנר בקונצרן.

במכתב ששלח לבית המשפט, הכנ"ר מציין כי התכנותה של עסקת אמבלייז (בבעלותו של גרנובסקי) ואי.די.בי תתאפשר רק אם תאושר באסיפת בעלי המניות של אמבלייז. לטענתו, לפי הפרוצדורה האנגלית, האסיפה הזו עשויה להיערך עד כ-12 שבועות ולאחר מכן כפופה לקיום תנאים נוספים.

לכן, מציין הכנ"ר, "בעת הזו ולאחר מכלול הדיונים וההחלטות המלווים בתיק, על אופניו השונים, וזאת עוד מחודש דצמבר 2012... אזי התוצאה המתקבלת בהיעתרות לבקשה ,הינה בלתי סבירה בנסיבות העניין".