ההתאחדות לטוטו: הפסיקו לעשות כל שימוש בשמות הקבוצות ובסמלים

מאיימת בהליך משפטי כדי למנוע מהטוטו הימורים על ליגת העל והלאומית ■ בינתיים: מכרז השידורים לעונות 2016-2019 נדחה ב-3 שבועות

העימות בין ההתאחדות לכדורגל לבין הטוטו נמשך. היום (ה') שלחה ההתאחדות לכדורגל מכתב באמצעות משרד עו"ד ש. הורוביץ' ושות' ליו"ר הטוטו צחי פישביין ולמנכ"ל איציק לארי, ובו דרישה שהטוטו יחדל לעשות כל שימוש בשמות ובסמליהן של קבוצות ליגת העל והליגה הלאומית.

המשמעות היא, מבחינת ההתאחדות, שלא לאפשר לטוטו להשתמש בקבוצות הישראליות לטובת הימורים בטופס הטוטו ובהימורי הווינר. בנוסף, ההתאחדות דורשת כי הטוטו יפסיק לעשות על שימוש בשמות הקבוצות ובסמליהן גם במסגרת פרסומית.

בכך מממשת ההתאחדות את האיום המוקדם שלה, לפיו אם יתמיד הטוטו בסירובו לחתום על ההסכם השיווקי, תפעיל ההתאחדות הליכים משפטיים על מנת לפגוע בטוטו ובהכנסותיו.

האיסור, מבחינת ההתאחדות כולל שימוש ב-24 מתוך 30 הקבוצות בשתי הליגות הבכירות לטובת הימורים ופרסום. 3 קבוצות בליגת העל (הפועל ב"ש, אשדוד ומכבי ת"א) לא נכללות במכתב וכן 3 קבוצות מהלאומית (בית"ר ת"א/רמלה, הפועל אשקלון והפועל קטמון). מבחינת ההתאחדות לכדורגל, אין כל מניעה משפטית ששמותיהן של שש הקבוצות שלא נכללות במכתב יכללו בהימורים של הטוטו.

מהטוטו נמסר בתגובה: "המועצה פעלה ופועלת כחוק, ובכלל זה על פי פסק הדין של בית המשפט העליון, שהתיר מפורשות למועצה להשתמש במשחקים של קבוצות כדוגל לצרכי הימורים, גם בלא הסכמתן. המועצה תבחן את הפניה החדשה, ותשיב לה בהקדם".

בתוך כך, החליטה היום ההתאחדות לכדורגל לדחות בשלושה שבועות, ל-12 בספטמבר, את מכרז השידורים שהוציאה שלשום לעונות 2016/17-2018/19, בין היתר בעקבות דרישה של כמה מזכייני התקשורת לאפשר זמן סביר להתארגן לבחון את המכרז ובמידת הצורך להגיש הצעה.