איזי כהן: "אי אפשר למכור חברה כמו כלל ביטוח בזמן כה קצר"

כלל ביטוח הרוויחה ברבעון השני 145 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל *המנכ"ל כהן: "הפוטנציאל העצום של כלל החל לבוא לידי ביטוי"

בעוד בעלת השליטה בה מנסה למכור אותה כחלק ממאמציו של נוחי דנקנר לשמור על קונצרן אי.די.בי בידיו, הודיעה היום (א') קבוצת כלל ביטוח כי רשמה ברבעון השני של 2013 רווח נקי של כ-145 מיליון שקל. זאת, לעומת הפסד של כ-54 מיליון שקל בתקופה המקבילה. מדובר בתוצאות טובות יותר משל קבוצת הביטוח מגדל, שפרסמה את דוחותיה בשבוע שעבר. בשורת הרווח הכולל רשמה כלל ביטוח רווח רבעוני של 140 מיליון שקל, לעומת הפסד של 127 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

כלל רשמה בדוחות רווח חד פעמי של כ-28.2 מיליון שקל כתוצאה ממכירת פעילות ניהול התיקים וקרנות הנאמנות להראל ברבעון השני, בניכוי עלויות העסקה שהוכרו ברבעון הראשון. ברבעון המקביל אשתקד רשמה החברה הוצאה חד פעמית של 83 מיליון שקל בגין עדכון עתודות בביטוח חיים.

במחצית הראשונה של 2013 הציגה כלל ביטוח רווח נקי של 228 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-14 מיליון שקל בתקופה המקבילה, כאשר הרווח הכולל זינק בעשרות מונים לכ-244 מיליון שקל. בדוחות רואים ירידה בהוצאות מימון לצד עלייה בהוצאות שיווק ורכישה וגידול בהוצאות הנהלה וכלליות. בפעילות העסקית הציגה החברה גידול בפרמיות ובדמי הגמולים, כאשר להוציא תחום הרכב והרכוש (ביטוחי המקיף וצד ג' לכלי רכב) היא נהנתה מרווחיות בכל עסקי הליבה שלה.

"אנו שבעי רצון מהתוצאות לרבעון השני ב-2013", אמר היום המנכ"ל איזי כהן. "החברה ממשיכה לשפר את תוצאותיה בכל ענפי הביטוח בהתאם לאסטרטגיה העסקית ואני מאוד מעודד. ברבעון הזה הפוטנציאל העצום של כלל החל לבוא לידי ביטוי. הביזנס משופר ומטויב והשגנו תוצאות יפות ברבעון גם ללא רווחי השקעה ניכרים, וזו נקודת חוזק".

גם אלי אלעזרא מתעניין בכלל

אולם, עם כל הכבוד לתוצאות העסקיות של כלל ביטוח, מירב העניין בחברה מתמקד בימים אלה בשני מישורים אחרים: הליך המאבק על השליטה בקבוצה האם, אי.די.בי, והליך מכירת כלל ביטוח כפועל יוצא ממאמצי ההישרדות של הבעלים, נוחי דנקנר.

- איזי כהן, כיצד המהלכים בביהמ"ש בנוגע לשליטה באי.די.בי משפיעים על התנהלות כלל ביטוח?

"כלל ביטוח מתנהלת כסדרה ואני עסוק בניהול החברה".

- לאחרונה התבשרנו כי הליך המכירה של לפחות 27.5% ממניות כלל ביטוח שבידי אי.די.בי פתוח נקלע לקשיים, כשהמשקיע התאילנדי פרש מקבוצת הרכישה שהיווה בה רוב. איפה עומד הליך המכירה כעת?

"כלל ביטוח היא חברה מצוינת עם פוטנציאל עצום ואין ספק שהיא תראה השבחה גדולה בעתיד. במהלך של אי.די.בי הייתה התעניינות מאוד גדולה מצד גופים רבים, אבל אי אפשר למכור חברה כה גדולה - הליך שדורש לימוד, ניתוח ובדיקה מה שלוקח זמן - בטווח זמן כה קצר. החברה בהחלט יכולה למצוא משקיעים מתאימים כשהנושא לא ייעשה בלחץ. מכירה בסדר גודל כזה לוקחת זמן".

אפרופו מכירת החברה, היום דווח לבורסה כי איש העסקים אלי אלעזרא, ששולט בהכשרה ביטוח, אפרידר ואלבר, מעוניין לעשות מהלך המזכיר את זה שעשה שלמה אליהו, ולהפוך לבעל שליטה בקבוצת ביטוח גדולה. אם כי כאן מדובר, ככל הנראה, בעסקה מאתגרת פי כמה. בדיווח נכתב כי קבוצת אלעזרא הגישה "הצעה מקדמית בלתי מחייבת לפני כחודש לרכישת גרעין השליטה בכלל ביטוח". בקבוצת אי.די.בי מציינים ש"ההצעה טרם אושרה בדירקטוריון החברה, וטרם השתכללה לכדי מו"מ מחייב".

דוחות כלל ביטוח
 דוחות כלל ביטוח