הכסף הגדול של הקוורטרבקים

רשימת 10 המרוויחים הגדולים ב-NFL של "פורבס" לא כוללת אפילו שחקן הגנה אחד; החמישה הראשונים: קוורטרבקים שזכו בסופרבול בעבר

בהמשך לפרויקט השנתי שבודק את שווי הקבוצות ורמת הרווחיות שלהן, המשיכו במגזין "פורבס" עם הסקירה של עסקי ה-NFL בפרסום רשימת שחקני הפוטבול שמרוויחים את הכסף הגדול ביותר בליגה.

דרו בריס, הקוורטרבק של ניו אורלינס סיינטס, מוליך את הדירוג, עם 51 מיליון דולר שהכניס בין החודשים יוני 2012-יוני 2013. בריס, 34, שחתם בקיץ האחרון על הארכת חוזה בקבוצה, רשם 40 מיליון דולר במשכורת (37 מיליון דולר מענק חתימה על החוזה החדש, ועוד 3 מיליון דולר שכר בסיס), ועוד כ-11 מיליון דולר מהסכמי החסות השונים שלו (בין היתר, הוא מפרסם את נייקי, פרוקטר אנד גמבל ופפסי).

חמשת המקומות הראשונים בדירוג השחקנים המשתכרים ב-NFL נתפסים על-ידי קוורטרבקים שזכו בעבר בסופרבול. ארון רודג'רס מגרין ביי פקרס במקום השני, עם 49 מיליון דולר - מתוכם 6 מיליון דולר ממפרסמיו.

טום בריידי (ניו אינגלנד פטריוטס) במקום השלישי עם 38.3 מיליון דולר; ג'ו פלאקו (בולטימור רייבנס) אחריו עם 35.9 מיליון דולר; את החמישייה הראשונה משלים פייטון מאנינג מדנבר ברונקוס, שהרוויח בשנה האחרונה כ-30 מיליון דולר.

אגב, הרשימה מביאה לידי ביטוי את ההבדל בין שחקני התקפה להגנה ב-NFL: אף שחקן הגנה מהליגה לא הצליח להשתחל לרשימת 10 המרוויחים הגדולים.

מקומות 6-10: טוני רומו (דאלאס קאובויז) - 28.8 מיליון דולר; קלווין ג'ונסון (דטרויט ליונס) - 26.3 מיליון דולר; ריי רייס (בולטימור רייבנס) - 25.8 מיליון דולר; דוויין בואו (קנזס סיטי צ'יפס) - 24.9 מיליון דולר; וינסנט ג'קסון (טמפה ביי) - 23.4 מיליון דולר.