הטיפ היומי: רשת שיווק ישראלית שעשויה לזנק בכ-33%

מניית החברה מתומחרת כיום כאילו מדובר בסיפור של חברת ערך, והיא נסחרת בדיסקאונט של כ-30% לעומת חברות דומות בהשוואת מכפיל הרווח שלהן ■ אלא שמדובר בסיפור של חברת צמיחה, עם תוכניות להתרחב

רשת הסופרמרקטים ויקטורי נסחרת בבורסה של תל אביב, ושווי השוק שלה עומד על 270 מיליון שקל.

לדעתנו, מניית החברה מתומחרת כיום כאילו מדובר בסיפור של חברת ערך, והיא נסחרת בדיסקאונט של כ-30% לעומת חברות דומות בהשוואת מכפיל הרווח שלהן. אלא שמדובר בסיפור של חברת צמיחה, עם תוכניות להרחיב את שטחי המסחר שלה ב-50% במהלך השנים הקרובות.

נתח השוק של רשת הסופרמרקטים המוזלת (דיסקאונט) ויקטורי הוא כ-1.5%. לבעלי השליטה בחברה, משפחת רביד, יש ניסיון של כ-20 שנה בשוק המקומי של קמעונאות המזון. הרשתות המוזלות ממשיכות לקחת נתחי שוק, והתהליך הזה, שהחל לפני כמה שנים, צפוי להימשך על רקע הסביבה הכלכלית החלשה והמחאה החברתית שנוצרה במחצית השנייה של שנת 2011.

כאמור, לחברה יש תוכנית אגרסיבית להרחבת שטחי המסחר שלה. אך אפילו לאחר "פרץ הצמיחה" הזה יש לחברה מקום לגידול נוסף. לויקטורי יש מאזן חזק, ואנחנו מצפים שתזרים המזומנים של החברה מפעילות יספיק לצורך זה.

להערכתנו, השוק נמצא כיום במצב של חוסר שיווי משקל. יש שפע של שטחי מסחר חדשים, הצרכן נבון יותר מבחינה פיננסית ושולי הרווח ירדו בחדות.

בהיותה רשת מוזלת עם מאזן חזק, ויקטורי ממוצבת במיקום טוב להתמודדות עם הסביבה הנוכחית.

הסיכון בהשקעה בויקטורי נובע מנתח השוק הנמוך שלה, עובדה שהופכת אותה ליותר פגיעה לכוחות התחרותיים בשוק. סיכון זה בא לידי ביטוי במודל התמחור שלנו.

בהשוואה לחברות דומות בארץ ובעולם, ויקטורי נסחרת בדיסקאונט של כ-30%, ומכפיל הרווח שלה הוא 10.5. לאור מסלול הצמיחה הצפוי של ויקטורי, היינו מצפים שמנייתה תיסחר בפרמיה משמעותית לעומת החברות האחרות.

אנו מתחילים לסקר את מניית ויקטורי בהמלצת "תשואת יתר", ומחיר היעד שלנו עבורה הוא 28 שקל - פרמיה של 33% על פני מחירה הנוכחי.

הכותב הוא אנליסט ני"ע ישראליים בלאומי שוקי הון

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם