אלשיך שולחת את הצדדים באלביט הדמיה לשוב למו"מ

השופטת החליטה שלא להחליט: "אינני יכולה לאשר את הסדר הנושים במתכונת זו"

שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, החליטה שלא להחליט לגבי הסדר החוב הרצוי בחברת אלביט הדמיה .

"אין אני יכולה לאשר את הסדר הנושים במתכונת זו... אין לי אלא לקוות כי הצדדים ישכילו לדבר באורח שיאפשר תיקון אשר יפיס את דעתם של חלק מהמתנגדים, וזאת בכפוף לשמירתו המוחלטת של עיקרון השוויון בין הנושים", כתבה אלשיך.

החלטתה של אלשיך מגיעה לאחר 3 שבועות מהיום שבו הצביעו המחזיקים על הסדר החוב הרצוי בחברת אלביט הדמיה, הצבעות אשר בעקבותיהן החלה כזכור סאגה ממושכת מצד החברה, הנאמנים ומחזיקי האג"ח, בשאלה כיצד יש לספור את קולות המצביעים, כאשר כל אחת מהפרשנויות שהוצגו בפני אלשיך הותירה תוצאה שונה.

נזכיר כי רק בשבוע שעבר הגיש הכנ"ר לאלשיך את עמדתו בנושא, לפיה הוא אימץ את עמדת החברה כי הסדר החוב שהציעה עבר ברוב של 82%.

"המסר כאן הוא ערכי וחשוב מאוד גם להסדרים אחרים שיבואו. אין פטור מתביעות לבעל השליטה והנהלת החברה", מסר עו"ד אסף ברם, המייצג את מחזיקי האג"ח סדרה ב'.

ההסדר באלביט הדמיה, שבשליטת מוטי זיסר, הוא מהסדרי החוב העצומים שידע שוק ההון המקומי העומד על כ-2.5 מיליארד שקל.

מתווה הסדר החוב שהציעה החברה (ואשר זכה לתמיכת הקרנות הזרות, יורק ו-DK פרטנרס) כולל מחיקה של קרוב ל-2 מיליארד שקל מהחוב והמרתם ל-95% ממניות החברה. לבכירי החברה בראשות זיסר יונפקו אופציות למימוש בעד 20% ממניות החברה, כאשר פטור מתביעות עתידיות יינתן לנושאי משרה, אך לא לזיסר עצמו.

מנגד עומד המתווה שהציגה נציגות האג"ח המצומצמת של החברה, הכוללת את מעין פז מטעם סדרה א', אותה מייצג עו"ד גיא גיסין; אוהד אלוני מסדרה ב', המיוצג בידי משרד עורכי הדין ברם-סלוקי; ועופר גזית, אדוארד קלר ושמואל אשל מסדרות ג'-ז' ו-1.

לפי מתווה זה יומר החוב לאג"ח בהיקף 700 מיליון שקל, תונפקנה אג"ח חדשות בהיקף 300 מיליון שקל, מחזיקי האג"ח יקבלו 95% ממניות החברה ובהתאם את הזכויות הנובעות בשליטה באלביט מדיקל, ולא יינתן פטור מתביעות לבעלי השליטה ולנושאי המשרה בחברה.