מתנת חג מלפיד: הקדים תשלום "מענק עבודה" בסך 70 מיליון שקל

שר האוצר, יאיר לפיד, הנחה את מנהל רשות המסים, משה אשר, להקדים ולהעביר עד סוף השבוע הבא את התשלום השני של "מענק עבודה" ("מס הכנסה שלילי") עבור בקשות שהוגשו בשנה החולפת - וזאת במקום ב-15 באוקטובר

משרד האוצר ורשות המסים עושים לכם את החג: שר האוצר, יאיר לפיד, הנחה את מנהל רשות המסים, משה אשר להקדים ולהעביר עד סוף השבוע הבא את התשלום השני של "מענק עבודה" ("מס הכנסה שלילי") עבור בקשות שהוגשו בשנה החולפת - וזאת במקום ב-15 באוקטובר, המועד הקבוע בחוק.

בתשלום הקרוב יועבר לחשבונות הבנק של הזכאים סכום של כ-70 מיליון שקל, ובעקבות ההנחיה להקדמת התשלום יוכלו עשרות אלפי שכירים הזכאים לקבלת המענק להיעזר בו כבר לקראת ראש השנה.

יודגש כי החל מהשנה ניתן מענק מוגדל בשיעור של 150% לנשים עובדות שהן אם לילד אחד או יותר, או לאבות חד-הוריים.

הבקשות לקבלת המענק מוגשות בכל אחד מסניפי דואר ישראל בהליך פשוט וממוחשב, והנתונים מועברים ישירות למחשבי רשות המסים (הגשת הבקשה אינה כרוכה בתשלום). התשלום מופקד במועדים הקבועים בחוק ישירות בחשבונות הבנק של הזכאים וכתוספת נטו לשכר מעבודה.

רשות המסים מפרסמת באתר האינטרנט שלה סימולטור, באמצעותו כל אזרח יכול לבדוק את זכאותו לקבלת המענק. בנוסף יש באתר יישום המאפשר לכל מי שכבר הגיש תביעה לעקוב אחר מהלך הטיפול בפנייה שהוגשה.

כמו כן, הרשות מפעילה מרכז מידע טלפוני שיכול לסייע לזכאים.