יוסי מימן מכר את מניותיו באלטק לניסטק של יצחק ניסן

ניסטק תזרים לאלטק 4.2 מיליון דולר לפי מחיר של 1.19 דולר למניה ותרכוש את מניותיו של מימן לפי 1.45 דולר למניה ובתמורה כוללת של 2.3 מיליון דולר

למעלה משנתיים מנסה יוסי מימן, לשעבר בעל השליטה בחברת אמפל שקרסה, למכור את מניותיו (24.1%) ביצרנית המעגלים המודפסים אלטק מפתח-תקווה. אתמול (ב'), לאחר סיום המסחר בנאסד"ק, דיווחה החברה על הסכם למכירת מניותיו לחברת ניסטק שבבעלות יצחק ניסן, אשר גם תשקיע בחברה עצמה בתמורה להקצאת מניות.

ניסטק תזרים לאלטק 4.2 מיליון דולר לפי מחיר של 1.19 דולר למניה (מחיר הנמוך בכ-3% ממחיר הסגירה של המניה אמש בנאסד"ק), ותרכוש את מניותיו של מימן לפי מחיר של 1.45 דולר למניה (פרמיה של כ-18% ביחס למחיר אתמול), ובתמורה כוללת של 2.3 מיליון דולר. לאחר ביצוע שני המהלכים הללו, אשר טעונים אישור של אסיפת בעלי מניות החברה שתתקיים באוקטובר, תחזיק ניסטק ב-50.5% מהון המניות של אלטק .

ניסטק, אשר הוקמה בשנת 1985 ע"י ניסן שפרש מטלרד, פעילה בתחום העריכה וההרכבה של מעגלים מודפסים. המשרדים הראשיים של החברה נמצאים אף הם בפתח תקווה, כאשר פעילות ההרכבות של החברה מבוצעת גם במעלות ובקצרין, ובסה"כ מעסיקה הקבוצה כ-460 עובדים. ניסן עצמו מסר היום כי "ההשקעה באלטק מוסיפה חוליה חשובה בשרשרת הערך ללקוחות הקבוצה שלנו ומשלבת תכנון והרכבה עם ייצור של מעגלים מודפסים. אני מאמין שהשקעה זו תתמוך מהותית באסטרטגיית הצמיחה של אלטק בשווקים קיימים ואף תסייע לה לחדור לשווקים חדשים".

את העסקה הוביל ארז מלצר, יו"ר אלטק המכהן אף כמנכ"ל חברת גדות מיכליות שהשתייכה לקבוצת אמפל, ועם השלמתה הוא צפוי לפנות את תפקידו לטובת ניסן. מימן רכש את אלטק בשנת 1988 מידי אלביט וכור, ולאורך השנים מימש חלק ממניותיו, כך שלמרות שתמורת המכירה צנועה למדי, בסיכום כולל הוא יצא מורווח על ההשקעה בחברה.

אריה רייכרט, מנכ"ל אלטק הנמצא בחברה מאז שנות השמונים, הודה היום למימן על תמיכתו בחברה לאורך השנים, והוסיף כי "ההשקעה של ניסטק מהווה הבעת אמון חשובה בחזון ובהישגי אלטק, ותתמוך בתוכניות הצמיחה שלנו לטווח ארוך. מזה שלושה רבעונים נהנית אלטק מעודפי ביקוש מצד לקוחותיה הקיימים, ורק מגבלות של קיבולת ייצור מונעות מהחברה לממש את מלוא הפוטנציאל הצמיחה הקיים. השקעה זו תאפשר לאלטק לשדרג את מערכות הייצור שלה ולמצות את מלוא פוטנציאל הצמיחה הקיים, ויעניק לה את האפשרות לקדם הזדמנויות עסקיות נוספות בשווקים."

אמנון שמר, סמנכ"ל הכספים של אלטק, ציין שאת הפירות של ההשקעות שיבוצעו ניתן יהיה להרגיש במלואם ב-2015, אז תוכל אלטק להגדיל את הכנסותיה בכ-20%-25% לעומת היום, תוך העלאה של שיעורי הרווחיות בשל יכולת לייצר מעגלים מודפסים מורכבים בעלי ערך מוסף גבוה יותר.