למרות מבצע החיסונים: נגיף הפוליו התפשט לצפון הארץ

למרות עשרות אלפי המתחסנים מדי יום, נצפה הנגיף לראשונה בדגימות באזור באקה אל-גרביה וחדרה ■ משרד הבריאות קורא להורים להגיע לתחנות טיפת חלב ולחסן הילדים בהקדם האפשרי

נגיף הפוליו ממשיך להתפשט, ושרידיו אותרו גם ביישובי הצפון ונצפה בדגימות במרכזים לטיהור שפכים בבאקה אל-גרביה וחדרה.

בעקבות זאת, קורא משרד הבריאות לכל אזרחי המדינה למהר ולהתחסן כדי לבלום את התפשטות הנגיף. בקובץ ההנחיות שפורסם שלשום, הורה משרד הבריאות שלא לחסן בחיסון החי-המוחלש את הילד במידה וקרוב משפחה שמתגורר עמו באותו בית - סובל מדיכוי חיסוני בתקופה המוגדרת של דיכוי חיסוני.

המשרד הדגיש כי "מי שסבל בעבר מדיכוי חיסוני אינו נחשב ל'מדוכא חיסון' כיום", וכי "אחיות טיפות חלב תודרכו לבצע תשאול ולאתר ילדים בקבוצה זו ולהימנע מחיסונם".

על-פי משרד הבריאות, את הסובלים מדיכוי חיסוני ניתן לחלק ל-3 קבוצות: האחת - קבוצה שבה נכללים רוב הילדים והמבוגרים עם דיכוי חיסוני שאינם מצויים בסיכון יתר כתוצאה מחשיפה אפשרית לחיסון החי-המוחלש.

הקבוצה השנייה - ילדים או מבוגרים לאחר השתלת מח עצם או חולים בלוקמיה פעילה או מחלת סרטן ומטופלים בכימותרפיה לתקופה של עד 6 חודשים מתום הטיפול.

הקבוצה השלישית - חולים עם חסר גאמא גלובולין בדם, או תת גאמא גלובולין משמעותית שנחשבים למדוכאי חיסון, גם אם מקבלים טיפול קבוע ב- IVIG. בכל מקרה של ספק לגבי חומרת הדיכוי החיסוני יש להתייעץ עם הרופא המטפל.

ההנחיות לכל 3 הקבוצות, ובמיוחד לקבוצות 2 ו-3: להימנע ממגע עם הפרשות (צואה, רוק) של ילדים שקיבלו את החיסון החי-מוחלש לתקופה של עד 6 שבועות ממועד קבלת החיסון. בנוסף, יש להקפיד ביתר שאת על רחיצת ידיים (לפני מגע עם אוכל, לאחר יציאה מהשירותים והחלפת חיתולים), כפי שמומלץ לכלל הציבור.