הדולר היציג נחלש ל-3.567 ש'; "סיכוי לקריסת הדולר"

הדולר היציג נחלש בפחות מ-0.1% מול השקל ■ האירו התחזק בכ-0.1% לרמה של 4.777 שקלים

הדולר והאירו נסחרים במגמה מעורבת מול השקל, במהלך יום המסחר (ד') בשוק המט"ח. הדולר היציג נחלש בפחות מ-0.1% לרמה של 3.567 שקלים ואילו האירו היציג התחזק בכ-0.1% לרמה של 4.777 שקלים.

בחברת ATRADE ציינו הבוקר כי לקראת פרסום הפרוטוקולים של ישיבת הריבית האחרונה בארה"ב, נראה שהמשקיעים מתחילים להבין כי הפד' לא ינקוט בתאריך מסוים לצמצום היקף הרכישות וחוסר הוודאות סביב סוגיה זו תימשך עוד זמן.

לדבריהם, "המשך ההידרדרות של הדולר בעולם והשאננות של בנק ישראל עשויים להוביל להתרסקות של הדולר כנגד השקל הרבה מתחת ל-3.5 שקלים. אנו מעריכים כי הספקולנטים ינסו לבחון את נחישותו של בנק ישראל בשבירה של אזור ה-3.5 שקלים לדולר".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים והשקעות: "מיעוט השחקנים בזירה המקומית והיעדרותם של הפעילים הזרים משוק ההון המקומי, מסבירה את התחזקות השקל דווקא בימים בהם משקיעים נוטשים השקעות גלובליות וחוזרים למטבעות העוגן ובראשם הדולר. היצעי המט"ח של הסקטור העסקי והקירבה לחודש ספטמבר וחגיו, צפויים לתרום לפעילות ערה מצד יצואנים אשר יבקשו להמיר מט"ח לפני היציאה לחופשה, דבר העשוי לתרום לבלימת פוטנציאל פיחות השקל".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל ציינו הבוקר, כי "התנודתיות הגבוהה במסחר בדולר היא ביטוי לעצבנות הגדולה שקיימת בשוק לקראת ישיבת הריבית הבאה של הבנק הפדרלי. זהו רגע האמת, ורבים בשוק מעריכים כי הבנק יודיע על צמצום ראשון בהרחבה הכמותית. נראה שבשווקים כבר השלימו עם העובדה שהבנק יצמצם את ההרחבה כבר בספטמבר, אבל אם הפרוטוקולים היום יציגו תמונה אחרת הדבר צפוי ליצור תנועת שוק חזקה".