רוצים שירות במשרד התחבורה? שלמו 25 שקל "עמלת פקיד"

משרדי הממשלה מנסים לעודד את האזרחים לבצע פעולות באינטרנט ■ מי שבכל זאת יעדיף לסור למשרד הרישוי כדי להנפיק רישיון נהיגה, יידרש לשלם אגרה

משרדי הממשלה מנסים לעודד את האזרחים לבצע כמה שיותר פעולות באינטרנט, ובכך להפחית את העומס והתורים המשתרכים במשרדים הממשלתיים.

אולם יש אזרחים, מבוגרים לדוגמה, שהשירות המקוון פחות נוח להם או מתחבר לסביבתם, ועל כן הם מעדיפים לסור למשרדי הממשלה ולעמוד בתור, למשל בשביל לחדש את רישיון הנהיגה שברשותם.

כאן הם יופתעו לגלות כי לאחרונה הוחלט להטיל עליהם "עמלת פקיד" בסך 25 שקל, בנוסף לעלות השירות שלשמו הגיעו, מפני שלא בחרו לבצע את הפעולה באמצעים ממוחשבים.

גבייה שהיא משולה לאפליה לבאים למשרדים, מכל סיבה שלא תהיה - היא צורמת בעיקר מכיוון שככל הנראה מי שייפגע ממנה הן אוכלוסיות מוחלשות.

העידוד לעבור לשירותים מקוונים הוא מבורך, אבל צריך לבוא מהכיוון ההפוך: הנחה בדמי השירות - ולא הוספת עמלה למי שמעדיף את הדרך המסורתית.

במשרד התחבורה מסרו בתגובה: "המשרד מעמיד לרשות הציבור מגוון רחב של אמצעי תשלום נוחים ומהירים עבור רישיון הנהיגה והרכב. במטרה לעודד את השימוש באמצעי התשלום הללו, מעניק המשרד פטור מעמלה או אגרה עבור הנפקת הרישיון. מי שבכל זאת יעדיף להנפיק רישיון במשרדי הרישוי, יידרש לשלם אגרה עבור הנפקת הרישיון בסך 25 שקל".