כור ודסק"ש יתחלקו שווה בשווה בעלות העסקתו של רענן כהן

דסק"ש, שכהן משמש בה סמנכ"ל, תשלם את מלוא שכרו, וכור, שבה הוא מכהן כמנכ"ל, תשלם לו את המענק השנתי ■ כור: "כהן מקדיש את רוב זמנו לכור"

כיצד משלמים את שכרו של מנהל בכיר המכהן בשתי חברות המשתייכות לאותו קונצרן? באי.די.בי מצאו פתרון: רענן כהן, המכהן כמנכ"ל כור וסמנכ"ל החברה האם דסק"ש, יזכה לשכר בעלות של עד 4.2 מיליון שקל לשנה, שבו יתחלקו שווה בשווה שתי החברות.

כור זימנה אסיפת בעלי מניות ל-29 בספטמבר, על מנת לאשר את מדיניות התגמול של בכיריה בהתאם לתיקון 20 (חוק שכר הבכירים). בזימון היא מציינת כי "כהן הינו סמנכ"ל בדסק"ש, אשר נושאת במלוא תשלום שכרו, והוא ממשיך להקדיש את רובו המוחלט של זמנו לתפקיד מנכ"ל כור". רכיב שכר הבסיס של כהן עומד על 2.1 מיליון שקל ובו תישא כאמור דסק"ש. כור, מנגד, תשלם את המענק לכהן, גם הוא בסך של 2.1 מיליון שקל.

יש תנאים למענק

המענק השנתי מותנה בהתממשות של אחד או יותר מהאירועים הבאים: השלמת המיזוג בין כור לדסק"ש, שעליו הודיעו לאחרונה החברות; מימוש נכס אחד או יותר מתיק הנכסים של כור, למעט מניות קרדיט סוויס, כאשר היקף המכירות המינימלי יהיה 25 מיליון שקל.

עוד מציינת כור כי על פי הסכם ההעסקה שבין כהן לדסק"ש, כרוך סיום העסקתו במתן הודעה מוקדמת של שלושה חודשים לפחות. במקרה של סיום תפקידו יהיה זכאי כהן למענק פרישה בסך שתי משכורות חודשיות לכל שנת עבודה מלאה בדסק"ש. משכורתו החודשית של כהן עומדת על כ-116 אלף שקל.

כהן ויתר על חלק מהתגמול שניתן לו בדסק"ש, בהיקף של 15% ממשכורתו החודשית, למשך שנה אחת מחודש ספטמבר 2013, כלומר בספטמבר הקרוב יפוג תוקפו של הקיצוץ הנ"ל.