20 שנה לאחר שהביא להקמת יבואנית הרכב UMI, צפוי תאגיד הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס (GM) למכור בה את מניותיו (10%), וזאת בתמורה ל-68.5 מיליון שקל - לפי שווי של 685 מיליון שקל לסוכנות. המחיר בעסקה נקבע במו"מ בין הצדדים ו-UMI עצמה תרכוש את המניות של GM. לאחר העסקה יחזיקו קרדן ישראל וחברת המזרח 50% ממניות UMI כל אחת.
עד שנת 1993 היו לג'נרל מוטורס שתי נציגויות בארץ, שייבאו את מותגי הרכב שלה - חברת ליאו גולדברג, אשר יורשיו מכרו את מניותיהם בה לקרדן ישראל; וחברת המזרח לאחזקות בע"מ, הנמצאת בשליטת משפחת עיני. בשנה זו הציעה GM למזג את שתי הסוכנויות, וכך נוצרה UMI. עם הקמת החברה קיבלהGM 10% מהמניות בחברה החדשה, וכל אחד מהשותפים קיבל 45%.
בימים אלה שוקלת קרדן ישראל, המנוהלת על ידי איתן רכטר, לבצע מיזוג בין פעילות UMI לפעילות הליסינג שלה, הנמצאת בחברת קרדן רכב (זכיינית אוויס), אשר מוחזקות אף היא בצורה שווה על ידי קרדן ישראל וחברת המזרח (כ-38% כל אחת). על רקע זה פנו הצדדים ל-GM, כדי לבדוק האם תהיה מעוניינת להיות בעלת מניות בחברה החדשה, אולם תאגיד הרכב האמריקני העדיף כאמור למכור את מניותיו ולצאת מ-UMI.
UMI, המייבאת את רכבי שברולט, ביואיק, קדילק ואיסוזו, סיימה את 2012 עם מכירות בהיקף של כ-1.9 מיליארד שקל - ירידה של 26.5% לעומת שנת 2011; וברווח נקי של 5.9 מיליון שקל - קיטון משמעותי לעומת רווח של 107 מיליון שקל שנרשם בשנה שלפני. הנתח של UMI בשוק הרכב הישראלי עמד ב-2012 על 4.8%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.