לגארד: לא צריך למהר ולהפסיק את ההקלה הכמותית

יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד: "מדיניות מוניטרית לא קונבנציונלית עדיין דרושה במקומות שבהם היא נמצאת בשימוש"

הבנקים המרכזיים, בהם הפדרל ריזרב, לא צריכים למהר ולהפסיק את תוכניות ההקלה הכמותית שהם נוקטים בהן, כך אומרת היום (ו') יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, כריסטין לגארד.

"מדיניות מוניטרית לא קונבנציונלית עדיין דרושה במקומות שבהם היא נמצאת בשימוש", אמרה לגארד, על רקע כנס בכירי ה'פד' בג'קסון הול, הם אמר היום ראש ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט, כי הוא תומך בצמצום רכישות האג"ח של הבנק בספטמבר.

"אני אתמוך בצמצום בספטמבר, כל עוד הנתונים שיגיעו עד אז יאשרו באופן בסיסי את המסלול שאנחנו נמצאים בו", אמר לוקהארט בראיון ל-CNBC מהכנס בג'קסון הול, ועורר שוב את הספקולציות בנוגע לעתיד המדיניות של ה'פד' בכל הנוגע לתוכנית רכישות האג"ח, במסגרתה הוא מזרים 85 מיליארדדולר לכלכלה מדי חודש.

הכנס הנוכחי בג'קסון הול חשוב למשקיעים בעיקר בשל הדברים הללו, כמו גם זהות היו"ר החדש של ה'פד', שייתכן ותרמז בו. יו"ר הפד' בן ברננקי לא משתתף השנה בכנס, וגם לא מי שעשוי להיות מחליפו - לארי סאמרס. גם ג'אנט יילן, בכירה נוספת בבנק המרכזי ששמה עלה כמחליפה אפשרית לברננקי, לא תהיה בכנס. עם זאת, מה שכן עשוי לעלות - זה מי מהשניים האחרונים יחליף את ברננקי בראשות הפדרל ריזרב.