בוז'י הרצוג הכריז על מועמדותו לראשות מפלגת העבודה

איתן כבל: "מפלגת העבודה הפכה להיות סגורה ומסוגרת ש-15 מנדטים עבורה הם הישג עצום"

יו"ר סיעת העבודה בוז'י הרצוג הודיע הבוקר (ב') על התמודדותו לראשות מפלגת העבודה. לאחר שחברי הכנסת איתן כבל ואראל מרגלית הצטרפו להרצוג והתאחדו מאחוריו, ההתמודדות על ראשות העבודה תהיה דו-ראשית: הרצוג מול יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ'.

"מפלגת העבודה הפכה להיות סגורה ומסוגרת ש-15 מנדטים עבורה הם הישג עצום", אמר כבל במסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב שבה הושק הקמפיין תחת הסיסמה "אנחנו ננצח".

הרצוג פתח את דבריו והצהיר כי ב-21 בנובמבר יהיה זה הוא שייבחר לראשות המפלגה. "יחימוביץ לא תחזיר את המפלגה לשלטון ולא תהווה אלטרנטיבה לממשלת לפיד ובנט. בשבוע שעבר חגג לפיד את קיצוץ הקצבאות, הממשלה פגעה ברוכשי דירות ורצתה לפגוע גם בפנסיות. אלו פירות הממשלה הזו. שלישיית ביבי בנט לפיד פועלת כקצרת רואי.

"העבודה תחת יחימוביץ' פועלת כוועדת ביקורת ולא כמפלגה. העבודה נכשלה. את רוב המנדטים אסף לפיד בלי מאמץ. העבודה כלאה עצמה בנישה קצרה ומתאמצת. החזרה של ישראל לגבולותיה והשלום שהוא חלק בלתי נפרד מהעבודה. נטשנו את מעמד הביניים שהלך אחרי יש עתיד. ההמונים נמצאים שם ומחכים לנו. העבודה הפכה להופעה של איש אחד. ושבענו מזה. העבודה צריכה הנהגה משותפת".

הרצוג התייחס לביקורת שנמתחת עליו ואמר: "אומרים עליי שאני לא כוכב. זה נכון. אני לא כוכב ולא טאלנט. לא פירקתי שעונים ולא דרכתי על גוויות. אבל אני יודע את העבודה. הייתי שר רווחה מהטובים שהיו. אני מאמין באחדות, בקירוב ולא בפירוק. אני מתכוון להניף את שני הדגלים: כלכלי ומדיני. אשקם את המפלגה. אסיים את המריבות הפנימיות".

הרצוג מתח ביקורת על יחימוביץ ואמר כי "לגישה צעקנית יש יתרונות - היא עוזרת להביא כותרות בעיתונים אבל היא צדקנית".

בתגובה לשאלות כתבים השיב הרצוג כי הוא רואה עצמו מועמד לראשות הממשלה מול נתניהו. "העבודה במצבה הנוכחי לא תוכל לשמש אלטרנטיבה. אם יהיה מהפך מדיני דרמטי אנחנו נתכנס ונחליט כמפלגה מה לעשות. אני סבור שצריך להחליף את הממשלה וזו כוונתי".

"לשים בצד את האגו"

ח"כ כבל מתח ביקורת על היעדר ההתיחסות של יחימוביץ לנושא המדיני ואמר שהמפלגה לא יכולה להניף רק את הדגל הכלכלי. "יש בינינו ויכוחים", אמר כבל על הרצוג, אך הם "מעצימים את התנועה. החלטתי שאתה הוא המועמד. אתה יכול ומסוגל ויחד עם אראל ניקח את המפלגה למקומות שבהם היא היתה פעם. הגיע הזמן להחזיר עטרה ליושה. הרצוג הוא שחקן קבוצתי. אני סומך עליך שתחזיר אותנו להיות קבוצה ולא שחקנים בודדים".

אראל מרגלית אמר כי זה לא סוד שרצה להתמודד גם על ראשות המפלגה בעצמו. "צריך ברגע הקריטי לדעת לשים בצד את האגו", אמר. "העבודה התרחקה מהבית שלה. היא איבדה את הדרך המדינית ואת הקו שיהווה אלטרנטיבה. לשלי יש זכויות רבות, היא הובילה את הכעס נגד השלטון שהביא למחאה אבל אלטרנטיבה לא בונים מכעס. את התקווה לא צריך להביא במחאה חברתית", אמר מרגלית שהתייחס גם לפילוג שאחז במפלגה מאז בחירתה של יחימוביץ'. "צריך להציב אלטרנטיבה גדולה וברורה ולקרוא תיגר על הובלת מדינת ישראל", הוסיף.

כבל התחייב להישאר במפלגה גם אם יחימוביץ' תנצח, אך אמר שצריך לשאול מישהי אחרת את אותה השאלה.