תקציב החדשות המקומיות לא יקוצץ עד סוף השנה

הקיצוץ בוטל בין היתר בשל מאבקי העובדים ■ התקציב יעמוד עד סוף השנה על 7.7 מיליון שקל, והמהדורות ימשיכו בינתיים כרגיל

בשורה לעובדי החדשות המקומיות: משרד האוצר הודיע היום (ב') כי מצב פתרון לבעיית חובות המע"מ שעמדו בתקופה האחרונה על הפרק, ולפיכך הוא אינו מתכוון לקצץ בתקציב החדשות המקומיות. התקציב יעמוד עד סוף השנה על 7.7 מיליון שקל, והמהדורות ימשיכו להתנהל כרגיל בחודשים שנותרו עד לסוף 2013.

הקיצוץ בוטל בין היתר בשל מאבקי העובדים.

סוגיית המע"מ עלתה בימים האחרונים, לאחר שברשות המסים דרשו מחברת הוט לשלם מע"מ בסכום של כ-3 מיליון שקל בגין פעילות החדשות המקומיות בשנים האחרונות, לאור תשלומים שהעבירה חברת הכבלים לחברת קודה הפקות, שאחראית על הפקת החדשות המקומיות בשנים האחרונות. למעשה, התשלומים הגיעו על חשבון כספי התמלוגים שהוט הייתה צריכה להעביר למדינה.

הצורך לשלם את חובות המע"מ הביא לכך שבאוצר התקשו לקצץ את החוב מהתקציב המיועד לחדשות המקומיות, ושוב עלתה השאלה בנוגע לעתידן של המהדורות האזוריות. העובדים מחו בנושא ואף השביתו מספר פעמים את שידורי המהדורות.

לבסוף, כאמור, הודיע היום האוצר כי מצא פתרון לסוגיית המע"מ ולא יקצץ בתקציב החדשות המקומיות.

מוועד עובדי החדשות המקומיות נמסר היום כי "אנחנו שמחים שמשרד האוצר מצא פתרון למצב. בכך אנו מבטיחים את מקור פרנסתם של כל העובדים מבלי שחרב הפיטורים תרחף מעל לראשיהם. מדובר בבשורה משמחת שמגיעה בפרוס השנה החדשה, ואנו מקווים כי נשמע רק בשורות טובות ונוכל להמשיך ולעשות חדשות מקומיות לעוד שנים רבות".

התקציב של החדשות המקומיות ימומן עד סוף השנה מעודפי תמלוגים של חברת הוט, מה שמטיל ערפל על עתידן של החדשות המקומיות בשנה הבאה לאחר שהעודפים יסתיימו.

באוקטובר הקרוב צפויים להתחדש דיונים בנושא כדי להסדיר את עניין התקצוב.