הטיפ היומי: מניית נייס תקועה - זה הזמן להיכנס?

דוב רוזנברג, אנליסט בכלל פיננסים: אין חדש תחת השמש - נדרש שינוי במודל העסקי

חברת הטכנולוגיה נייס , שמפתחת תוכנות לניהול קשרי לקוחות וסיכונים לשוק האזרחי והביטחוני, נסחרת בשווי של כ-2.3 מיליארד דולר בנאסד"ק ובת"א.

החברה פרסמה לפני כשבועיים את דוחות הרבעון השני, שהיה רבעון נוסף ללא הפתעות. תחזיות החברה לרבעון השלישי מעט נמוכות, אך התיקון יגיע מיד ברבעון הרביעי. במקביל נייס הודיעה על רכישה לא מהותית.

נייס דיווחה על הכנסות רבעוניות של 225 מיליון דולר ועל רווח של 64 סנט למניה. המרווח הגולמי עלה ל-66.1% בזכות תמהיל ההכנסות (מעט יותר מוצרים ופחות שירותים) - מה שתרם גם למרווח התפעולי, שנושק לרף ה-20%.

ייצור המזומן מפעילות שוטפת היה גבוה יחסית, 35 מיליון דולר, וכנגדו חולק דיבידנד של 16 סנט למניה, ובוצעה רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 15.3 מיליון דולר. הרכישה הזו לא שינתה כלל את מספר מניות החברה, היות שהיא קוזזה על ידי חלוקת אופציות לעובדים.

כאמור, נייס אמנם מסרה תחזיות לרבעון השלישי שהיו מתחת לצפי - הכנסות של 232.5 מיליון דולר ורווח של 61 סנט למניה, לעומת הקונצנזוס שהיה להכנסות של 240 מיליון דולר ורווח של 65 סנט למניה. אולם החברה חזרה על הנחיותיה לשנה כולה, להכנסות של 950 מיליון דולר ורווח של 2.6 דולר למניה.

נייס הודיעה על רכישת Causata, שמתמחה באנליטיקה בזמן אמת. סכום הרכישה לא מהותי, והתוספת החדשה לא תשפיע על התוצאות. הפתרון של Causata משתלב במוצרי האפליקציות המתקדמות של נייס.

בשורה התחתונה: אין חדש תחת השמש. כמעט שאין חולקים על המיצוב של נייס או על יכולתה לפתח ולרכוש פתרונות חדשים. עם זאת אנו מאמינים שהחברה תקועה ונדרש שינוי אמיתי במודל העסקי, ביישום מטרות הצמיחה או בשימוש במזומן בכדי לשנות את הסיפור. אנו חוזרים על המלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 41 דולר למניה - כ-7% מעל מחירה הנוכחי. מחיר היעד נגזר ממכפיל רווח של 13 על תחזיות 2014.

* נכתב ע"י דוב רוזנברג, אנליסט בכלל פיננסים

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם