שר האוצר האמריקאי: הנשיא לא ינהל מו"מ בנושא תקרת החוב

ג'ק לו אמר בראיון ל-CNBC כי המחוקקים בקונגרס יהיו חייבים להתגמש ולהעלות את תקרת החוב ■ לטענתו, ארה"ב אינה זקוקה למשבר של הדקה האחרונה שיפגע בשווקים הפיננסים

הבעיות בצד הפיסקלי של כלכלת ארה"ב שבות ועולות לכותרות. ג'ק לו, שר האוצר של ארה"ב אותת למחוקקים בקונגרס כי יהיה עליהם להתפשר ולהעלות את תקרת החוב משום שהנשיא אובמה לא ינהל מו"מ בנושא.

בראיון ל-CNBC, לו אמר כי "הכלכלה שלנו זקוקה לוודאות מסוימת. אנו לא צריכים לפצוע את עצמנו שוב. הקונגרס צריך לחזור ולפעול". לו הוסיף ואמר כי כלכלת ארה"ב אינה זקוקה למשבר של הדקה האחרונה, שיגרום לחוסר ודאות בשווקים הפיננסים. בכך, הוא רמז למעשה ל"קרבות" בין הדמוקרטים לרפובליקאים בארה"ב לגבי "הצוק הפיסקלי" ותקרת החוב שהתנהלו בשלהי 2012 ותחילת 2013.

דבריו של שר האוצר האמריקאי נאמרים יממה לאחר שבכירים בממשל הזהירו את הקונגרס כי המדינה תגיע לתקרת החוב כבר באמצע אוקטובר, כך שלא יהיו לה מספיק מזומנים לשלם את חובותיה. במכתב ששלח לג'ון ביינר, דובר בית הנבחרים, הוא דחק בו וקרא למחוקקים להעלות את תקרת החוב.

נזכיר, ארה"ב "נלחמת" כנגד חובות בהיקף של 16.7 טריליון דולר. אך בניגוד לפעם הקודמת שבה נושא תקרת החוב עמד במוקד, הפעם, לו טוען "הנשיא לא ינהל מו"מ לגבי תקרת החוב. הקונגרס כבר אישר מימון והכריח אותנו להגדיל את ההוצאות".