גיוס פיקס: קרן בלאמברג תשקיע 3 מ' ד' ב-FeeX הישראלית

FeeX פיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לצרכנים להשוות ולהפחית את דמי הניהול של קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות ■ וגם: הסטארט-אפ Brow.si מגייס מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית FeeX, שפיתחה טכנולוגיה שמאפשרת לצרכנים להשוות ולהפחית את דמי הניהול של קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות, גייסה 3 מיליון דולר מקרן ההון סיכון האמריקאית בלאמברג. השקעה זו מצטרפת ל-100 אלף דולר שהשקיע בסיבוב הקודם נשיא ואחד ממייסדי חברת waze, אורי לוין, שמשמש גם כיו"ר FeeX.

הרעיון של FeeX הוא לאפשר למשתמשים לסרוק את הדו"חות הרבעוניים של קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות שלהם ועל-ידי מנגנון טכנולוגי מתבצעת השוואה של גובה דמי הניהול שמשתמש מסוים משלם מול הממוצע של שאר המשתמשים, בהתאם להיקף הכסף המופקד. על סמך הניתוח, מוצג למשתמש מדד שמראה עד כמה דמי הניהול שהוא משלם גבוהים מהממוצע והאתר מספק כלים ודרכי התקשרות לקרן הרלבנטית כדי להתמקח ולבקש להוריד אותם. בדרך זו, טוענים בחברה, ניתן לחסוך לאורך חיי הקרן עשרות אלפי שקלים. בחברה ציינו כי מאז השקת השירות בחודש מאי השנה, נסרקו אלפי דוחות של כ-6,500 משתמשים והביאו לחיסכון ממוצע של כ-8,000 שקל בדמי הניהול לכל משתמש. מאחורי החברה, שהוקמה אשתקד, עומדים יואב צוראל ודוד וייס, בוגרי תוכנית זל בבינתחומי הרצליה, ואייל הלחמי, בכיר לשעבר בחברות כמו קומברס ו-LivePerson.

לדברי אורי לוין, יו"ר FeeX, "השקעה של קרן אמריקאית מקצועית ורבת ניסיון מהווה הבעת אמון ב-FeeX וביכולותיה להפוך להיות שחקן מרכזי בתחום הפיננסי ולחולל שינוי מהותי בהתנהגות צרכנים בארץ ובעולם בכל הקשור לעמלות על המוצרים הפיננסיים". צוראל, המשמש כמנכ"ל החברה, הוסיף כי "כספי הגיוס נועדו להמשיך ולפתח את פעילות החברה למתן שירותים במוצרים פיננסיים נוספים, דוגמת קרנות הפנסיה, ביטוחי מנהלים, חשבונות השקעות מנוהלים, עמלות בנקים, פקדונות, משכנתאות ומוצרים נוספים, לצד כניסה לשוק האמריקאי, מהלך אותו אנו מתחילים בימים אלה".

הסטארט-אפ Brow.si מגייס מיליון דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית Brow.si, המפתחת סרגל כלים לגלישה באתרי מובייל, השלימה אתמול גיוס של מיליון דולר בהובלת חממת thetime של אילן שילוח וניר טרלובסקי, לצד צביקה ונטלי בארינבוים. מאחורי חברת Brow.si עומדת חברת MySiteApp (לשעבר UppSite) והגיוס הכולל מסתכם בכ-3 מיליון דולר.

הפיתוח של Brow.si מאפשר לאתרי תוכן ומסחר אלקטרוני להציע מידע נוסף, כלים חברתיים לשיתוף ופתרונות נוספים לגולשים במובייל ובכך להוסיף ערך נוסף לחוויית הגלישה.