פייסבוק הגדילה ב-185% את הנתח בשוק הפרסום במובייל

גוגל עדיין שולטת ביותר ממחצית מהשוק ■ השוק כולו מגלגל 16.7 מיליארד דולר

כמו באינטרנט ה"רגיל", ענקית החיפוש גוגל ממשיכה לשלוט ביד רמה ודומיננטית בשוק הפרסום במובייל, והיא אף צפויה לרשום השנה גידול קל בנתח השוק לכדי 53.1% - כך עולה מהערכות של חברת המחקר eMarketer.

אבל הסיפור הגדול יותר הוא דווקא של סגניתה, פייסבוק. הרשת החברתית אמנם נמצאת בפער ניכר מגוגל, אך לפי הערכות eMarketer היא צפויה לסיים את השנה עם נתח של כ-16% משוק הפרסום במובייל בעולם. נתון זה מצביע על גידול של כ-185% בנתח השוק שלה, שמתבסס על ההכנסות מפרסום בסמארטפונים ובטאבלטים.

הצמיחה של פייסבוק בתחום הפרסום הנייד הוא תולדה של עבודה משמעותית שביצעה הרשת החברתית בתחום. עם הכנסת כלי פרסום חדשים, שיתופי-פעולה ובניית אסטרטגיה שלמה סביב המובייל בתור כלי הגלישה המשמעותי של משתמשיה, פייסבוק הצליחה לשנות את התפיסה ואף לשמח את האנליסטים שמלווים אותה מאז ההנפקה המתוקשרת שלה. דוחות הרבעון השני, שפורסמו זה מכבר, הראו כי הפרסום במובייל מהווה כ-40% מההכנסות מפרסום.

אחת הסיבות שפייסבוק נכשלה לעמוד בציפיות בתחילת הדרך נבעה מהעובדה שמרבית הגולשים פונים לרשת החברתית דרך מכשירים ניידים, ואילו כלי הפרסום העיקריים שלה פעלו דווקא בגרסת הדסקטופ האינטרנטית, אך מאז כאמור הדברים השתנו, ופייסבוק יישרה קו. גם הגולשים המשיכו להצביע במסכי המגע, ובחודש יולי 78% מהמשתמשים נכנסו לרשת החברתית מהמובייל.

גם השירות החברתי המתחרה של טוויטר מצליח לצבור תאוצה בתחום הפרסום הנייד, אך בשיעורים נמוכים הרבה יותר. טוויטר תחזיק השנה בנתח של כ-2% משוק הפרסום במובייל, לפי הערכות eMarketer, מה שמציג גידול של 17% לעומת 2012.

שירות המוזיקה האינטרנטי פנדורה צפוי לעקוף את טוויטר ולהחזיק נתח של 2.4%.

קלארק פרדריקסן, סמנכ"ל תקשורת ב-eMarketer, ציין כי שוק הפרסום במובייל צפוי לגלגל השנה 16.7 מיליארד דולר ולהמשיך בצמיחה המתמדת שלו.

עוגת הפרסום במובייל
 עוגת הפרסום במובייל