הפסדי הכדורגל האירופי הצטמצמו ב-36% ל-1.1 מיליארד אירו

כך לפי בדיקת אופ"א לעונת 2011/12, בקרב יותר מ-700 מועדונים מהליגות העליונות בכל המדינות החברות בה ■ "תקנות הפייננשל פייר-פליי משפיעות"

ההפסדים של מועדוני הליגות הבכירות באירופה הצטמצו בעונת 2011/12 ב-36% ביחס לתקופה המקבילה ב-2010/11, והסתכמו ב-1.1 מיליארד אירו. מדובר על המינוס הכולל שנוצר על-ידי יותר מ-700 מועדונים שמשחקים בכל הליגות העליונות של יותר מ-50 המדינות החברות באופ"א (ביניהן ישראל). כך דיווחו אתמול (שישי) נשיא ארגון הכדורגל האירופי, מישל פלאטיני, ומזכ"ל הארגון ג'יאני אינפטינו, לכתבים שהגיעו למונטה קרלו, מונאקו, לצורך סיקור הגרלות שלבי הבתים של ליגת האלופות והליגה האירופית.

לדברי אופ"א, לראשונה מאז 2007, שכר השחקנים במועדונים השונים לא צמח בקצב מהיר יותר מההכנסות.

באופ"א מייחסים את המגמה החיובית לרגולציות הפייננשל פייר-פליי שנכנסו לתוקף, במסגרתן יחוייבו המועדונים באירופה לשמור על רמת הוצאות מבוקרת בשנים הקרובות. "באופן ברור, מועדונים מבינים את המסר ורואים שמשהו קורה", אמר אינפנטינו. פלאטיני: "הפייננשל פייר-פליי זה לא קפריזה אישית שלי. משפחת הכדורגל האירופי רוצה לממש את זה, וגם הגופים הפוליטיים יצרו חוקים שאמורים לעזור למלאכת היישום".

אגב, פלאטיני הודה שבסופו של דבר, אופ"א תיאלץ להתמודד עם מאבקים משפטיים על מנת להפעיל סנקציות נגד מועדונים סוררים שלא יעמדו בתקנות הפייננשל פייר-פליי. יש לציין כי מספר משפטני כדורגל מובילים, דוגמת העו"ד שהוביל את חקיקת בוסמן, ז'אן לואי-דופון, מתנגדים באופן נחרץ לפייננשל פייר-פליי.