לפיד: תיקון קילקולים של עשרות שנים הוא משימה לאומית

שר האוצר יאיר לפיד: "אנחנו צריכים לבחור. אנחנו בוחרים בישראל שבה הדיאלוג בינינו הוא של סובלנות ומטרה משותפת ומכיל גם את אי-ההסכמות הקיימות בינינו"

כמדי סוף שבוע שלח הלילה שר האוצר, יאיר לפיד, את ה"סיכום", או המסר שלו, לשבוע החולף ולשבוע הנכנס. לפיד כותב הפעם כי "שנה חדשה היא רגע של בחירה. אנחנו צריכים לבחור. אנחנו בוחרים בישראל שבה הדיאלוג בינינו הוא של סובלנות ומטרה משותפת ומכיל גם את אי-ההסכמות הקיימות בינינו. בישראל שאותה אנו בוחרים השיח אינו עוסק בהאשמות אלא באפשרויות הטמונות ביכולתנו לעבוד יחד ובנסיון מתמיד לשפר את המצב".

"אנחנו בוחרים בישראל שמבוססת על חדשנות ויזמות, שזונחת מאחוריה את תרבות הקצבאות ומתייצבת בקו-החזית של עולם הטכנולוגיה. שנותנת הזדמנות לכל ילד בירוחם, בירושלים או בקרית שמונה להתחיל במקלט השכונתי את "אפל" או "גוגל" הבאה, שרואה באנשים פוטנציאל ולא בעיה, שהחינוך בה יוצר הזדמנויות לכל אדם".

"אנחנו בוחרים בישראל שמסוגלת להציב בפני עצמה מטרות ארוכות טווח, להכיר בכך שלא הכל יקרה תוך כמה חודשים, שתיקון של קילקולים של עשרות שנים הוא משימה לאומית, שמציעה חזון אמיתי של סגירת פערים ועזרה לחלש, שמאמינה בעשייה ובנחישות, שהפוליטיקה שלה שואפת להיות הפתרון ולא הבעיה".

עוד כותב לפיד: אנחנו בוחרים בישראל שבה אנשים ממפלגות שונות, מאידיאולוגיות שונות, שבנסיבות מסויימות עלולים להיות מתחרים מרים, מסוגלים גם לפעול ביחד מתוך הכרה בכך שהם משרתים רעיון שהוא נעלה יותר מהאינטרס המיידי שלהם. אנחנו בוחרים בישראל שבזכרון הקולקטיבי שלה טבועה העובדה שלפני זמן לא רב ירדו הורינו מאוניות רעועות שהביאו אותם מהונגריה ומרוקו, גרמניה ואלג'יר, רוסיה וארגנטינה ועיראק. ברוב המקרים הם הגיעו הנה כשרק בגדיהם לגופם, אבל הם היו מוכנים לעבוד קשה - מבלי להתלונן - ולהפוך את חלומם למציאות. הם האמינו שהם חלק מדבר שהוא גדול מהם והיו מוכנים להקדיש לו את חייהם.

"אנחנו בוחרים בישראל שבה האלוהים הוא אלוהי התקווה, החמלה והאהבה, שהוא אינו מפריד בין אנשים אלא מחבר ביניהם, שמציב ערכים מוסריים לפני חוּמרה דתית, שנתן לנו גם את התורה וגם את תחושת האחריות ההדדית.אנחנו בוחרים בישראל שאוייביה יודעים שהיא לא תהסס להשתמש בעוצמתה הצבאית כדי להגן על אזרחיה, אבל גם בימים אלה - שבהם המרחב סביבנו בוער - היא בטוחה מספיק בכוחה כדי להמשיך להאמין בערכים דמוקרטיים ובחתירה לשלום.אנחנו בוחרים בישראל שבה השאלה איזו שנה תהיה לנו - תלויה בנו".

"היא תהיה השנה שאותה ניצור, שמצב הרוח שלה יהיה מצב הרוח שלנו, שיש לנו חלק בעיצובה ואנחנו לא נפסיק לרגע לדחוף קדימה את הרעיונות שאנחנו מאמינים בהם כדי להפוך אותה למקום טוב יותר. אנחנו בוחרים בשנה טובה".