עסקת כלל ביטוח: הסינים העבירו עוד 7.7 מ' ד' לנאמנות

סכום זה מצטרף ל-20 מיליון דולר אשר הופקדו על ידי הקבוצה הסינית בנאמנות במועד חתימת הסכם המכר ב-20 באוגוסט, והוא משלים ל-100 מיליון שקל את הסך הכולל שהעמידה הקבוצה הסינית להבטחת התחייבויותיה

קבוצת אי.די.בי מדווחת הבוקר (א') על התקדמות נוספת בהסכם למכירת מניות כלל ביטוח. הקבוצה הרוכשת מסין, JT Capital Management , העבירה ביום שישי האחרון סכום של 7.7 מיליון דולר נוספים לנאמנות בישראל.

סכום זה מצטרף ל-20 מיליון דולר אשר הופקדו על ידי הקבוצה הסינית בנאמנות במועד חתימת הסכם המכר ב-20 באוגוסט, והוא משלים ל-100 מיליון שקל את הסך הכולל שהעמידה הקבוצה הסינית להבטחת התחייבויותיה ולתשלום פיצויים במקרים של אי עמידה בתנאי ההסכם.

לפי ההסכם, אי.די.בי פתוח תמכור לקבוצת המשקיעים הסינית 32% מהון המניות של כלל ביטוח, לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל, בתמורה לכ-1.472 מיליארד שקל. שני הצדדים העניקו זה לזה אופציות CALL ו-PUT לגבי יתרת מניות החברה בכלל ביטוח, דבר המבטיח לאי.די.בי פתוח בעוד כשנה תזרים של מעל מיליארד שקל נוספים ממימוש אופציית ה-PUT.

בהחלטתו מיום 26 באוגוסט, קבע השופט אורנשטיין לגבי בקשת אי.די.בי פתוח לאשר את הסכם מכירת כלל ביטוח, כי "בשים לב לטעמי הבקשה, היתרונות הנטענים על ידי החברה בהתקשרות בעסקה וכן בהעדר התנגדות, ניתן בזאת אישור כמבוקש". עוד קבע השופט אורנשטיין כי על החברה לעדכן את בית המשפט על התקדמות במימוש העסקה.