הותר לפרסום: סוכל פיגוע גדול בקניון ממילא בירושלים

השב"כ, צה"ל והמשטרה עצרו חברי תשתית צבאית של חמאס מרמאללה ומירושלים, שהיו בשלבים מתקדמים של תכנון פיגוע תופת בבירה במהלך חגי תשרי, במטרה "לרצוח מספר רב של יהודים"

הותר לפרסום כי שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל עצרו במהלך החודש החולף חברי תשתית צבאית של חמאס מרמאללה ומירושלים, שהיו בשלבים מתקדמים של תכנון פיגוע תופת בבירה במהלך חגי תשרי.

הבוקר (א') הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום חמור לבית המשפט המחוזי בעיר נגד שני תושבי מזרח העיר, אחמד רישק ואיסמעיל אבו-מפלפל, בגין קשירת קשר לסיוע לאויב במלחמה ובניסיון לייצור נשק.

על פי כתב האישום, בן דודו של אחמד רישק החליט להכין מטען חבלה ולהניח אותו במקום הומה אדם בירושלים, במטרה "לרצוח מספר רב של יהודים". הוא פנה אל הנאשם וביקש ממנו להכניס את המטען לישראל, וזה הסכים.

בתחילת חודש יולי השנה נפגשו שוב השניים בביתו של רישק. בפגישה אמר בן הדוד לנאשם כי ניתן יהיה להעביר את המטען לירושלים, ואף הציע להטמין אותו במרכז הקניות "ממילא" בירושלים. לצורך המשימה החליטו השניים לגייס את הנאשם הנוסף - איסמעיל אבו-מפלפל שעבד בקניון.

במהלך פגישה שנערכה לגיוסו של אבו-מפלפל, סיפר לו רישק על התוכנית וביקש ממנו לאתר "גולות" מברזל לצורך הכנת המטען. אבו-מפלפל מסר לרישק כ-40 "גולות" מברזל בקוטר של חצי סנטימטר, שהיו יכולות לגרום למותם ופגיעתם של עוברי אורח רבים.

בפגישה שנערכה זמן קצר לאחר מכן ברמאללה עם יוזם הפיגוע, החליטו השלושה לעטוף את המטען באריזת מתנה, בתוך סלסלה עם שוקולדים. על פי התוכנית, הם תכננו להציב את "המתנה" בתוך פח אשפה במרכז הקניות הירושלמי במהלך אחד החגים היהודיים, זאת מתוך ידיעה כי אזרחים רבים מבקרים במקום בתקופה זו.

בעקבות חקירה ממוקדת נעצרו השלושה על ידי השב"כ במבצע מעצרים שנערך בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל. במהלך החקירה נחשפה ברמאללה מעבדת טרור ובה מטען חבלה, חומרים כימיים המשמשים לייצור חומרי נפץ, וחומר הסברה לגבי הדרכים לייצור חומרי נפץ ומטענים. בחקירתם סיפרו השלושה על התוכנית, וחשפו תכנונים ראשוניים לביצוע פיגועי נוספים, שבמרכזם פגיעה בחיילי צה"ל.