רייטינג שבועי: נתונים גבוהים לתוכניות הגמר של הריאליטי

"האח הגדול" של קשת מובילה על כל השאר עם הגמר שלה, שהגיע ל-41.6% צפייה ■ גמר "המירוץ למיליון" מגיע ל-39.1% צפייה ולכמות צופים גבוהה (בפרטים) אף מזו של הריאליטי של קשת

הקיץ הטלוויזיוני נגמר השבוע, רגע לפני ראש השנה, באופן רשמי. סיום העונה בא לידי ביטוי בטלוויזיה עם שורה של אירועי הסיום של תוכניות הריאליטי הגדולות. "האח הגדול" של קשת מובילה על כל השאר עם הגמר שלה, שהגיע ל-41.6% צפייה. גמר "המירוץ למיליון" ששודר במוצאי שבת, לא נמצא הרחק מאחור, ומגיע ל-39.1% צפייה ולכמות צופים גבוהה (בפרטים) אף מזו של הריאליטי של קשת. התוכנית הפופולרית סיימה את העונה בממוצע צפייה של כ-30% צפייה.

ואולם, החלטת שיבוץ לא חכמה של רשת הובילה לכך שהגמר לא נכנס במלוא הדרו לטבלה הרייטינג השבועית ונאלץ להשתקלל בתוך ממוצע עם שני משדרי חצאי הגמר ששודרו גם הם השבוע. זאת, לאור העובדה שעל-פי כללי הוועדה למדרוג, תוכנית החוזרת על עצמה לפחות שלוש פעמים במהלך אותו שבוע, תופיע בסיכום השבועי כממוצע. על כן, ממוצע הצפייה של "המירוץ למיליון" עומד על 34.2% בלבד.

"המעגל" היא התוכנית השנייה שמצליחה להכניס רשת לרשימת עשר התוכניות הנצפות של השבוע עם 17% צפייה. התוכנית נהנית מהודעתו של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי, שהתפיחה את נתוני הצפייה של "אולפן שישי" ל-18.6%. גם "שישי" עם טלי מורנו ואלון בן דוד בערוץ 10 נהנית מקרי, או שמא מהריאיון הזוגי של אילנית לוי ואלירז שדה, ומגיעה לשיא הצפייה שלה עד כה - 6.2%, בדיוק כמו "יומן" של אילה חסון בערוץ 1. גם ערוץ 10 סיים את העונה עם גמר "הרווק" המאכזבת, שהגיע ל-12.6% בלבד.

המתיחות סביב סוריה הורגשה גם בנתוני "חדשות השבת" של ערוץ 2 עם דנה ויס, שהשיגה 30.1% צפייה (גם בזכות ה"מירוץ למיליון" ששודרה לאחריה). מהדורת החדשות המיוחדת עם תמר איש שלום עמדה באותו זמן בערוץ 10 על 7.7% צפייה. בערוץ 1, חדשות השבת עם מיכל רבינוביץ' הגיעו ל-5.7%, "רואים עולם" עם יעקב אחימאיר עם 4.5%. תוכניות סיום העונה של "מה שקורה באילת" הביאו לערוץ 24 רייטינג של 1.5% בלבד.

רייטינג שבועי
 רייטינג שבועי