בקשה למבקר: חשוף את נתוני הנדל"ן של שרי קבינט הדיור

מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת: "מטרת הקבינט היא לדאוג בין היתר לירידת מחירי הדיור ואם לכל חבריו אינטרס אישי הפוך יש חשיבות לכך שיהיה גם גורם נוסף שיוכל לאזן זאת"

מחר (ב') עתיד קבינט הדיור להתכנס לישיבתו הרביעית. על רקע התכנסותו נשלחה פנייה למבקר המדינה, יוסף שפירא, בבקשה לחשוף לציבור את אחזקות הנדל"ן של כל תשעת השרים החברים בקבינט. כידוע, המבקר מחזיק בהצהרות ההון שהגישו השרים והבקשה מתייחסת לנתוני הנדל"ן המופיעים בתה.

הפנייה למבקר המדינה נעשתה על-ידי מנכ"ל העמותה לדמוקרטיה מתקדמת, שבי גטניו, ובה נכתב: "קבינט הדיור אמון על קביעת המדיניות הממשלתית בתחום הדיור, על הניסיונות להוריד את מחירי הדיור בישראל, על אישור וקידום רפורמות ושינויים מבניים לייעול מדיניות הממשלה בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה למגורים ומעקב אחר יישום ההחלטות. כיוון שהצהרות הון של חברי כנסת ושרים מדווחות למבקר המדינה, אני פונה אליך בבקשה לשקול לחשוף בפני הציבור: מי מבין השרים החברים בקבינט הדיור הינו בעל נכס מקרקעין, פירוט נכסי המקרקעין של כל שר החבר בקבינט הדיור ופירוט שווי נכסי המקרקעין של כל שר החבר בקבינט הדיור".

גטניו מסכם את הפנייה וכותב: "בקשתי נגזרת במקרה זה מחובת גילוי נאות, ועל מנת שאזרחי ישראל יוכלו להבין בעצמם מה הוא מכלול האינטרסים הכלכליים האישיים, בכל הקשור לענייני נדל"ן, שיש לכל שר החבר בקבינט הדיור".

בשיחה עם "גלובס" הוסיף גטניו כי יש מקום שבקבינט הדיור יהיה גם נציג של מי שאין בבעלותו כל נכס מקרקעין: "מטרת הקבינט היא לדאוג בין היתר לירידת מחירי הדיור ואם לכל חבריו אינטרס אישי הפוך יש חשיבות לכך שיהיה גם גורם נוסף שיוכל לאזן זאת".

במסגרת ישיבת הקבינט מחר (ב') עתידים השרים לדון בכמה נושאים ולאשר תוכנית אסטרטגית לעידוד וחיזוק ההתיישבות בנגב ובגליל. תוכנית זו, שעיקריה נחשפו ב"גלובס" כבר בסוף השבוע שעבר, גובשה על-ידי המשרד לפיתוח הנגב והגליל והעומד בראשו השר סילבן שלום.