מנכ"ל גרנית הכרמל מכחיש קיום מגעים למכירת סונול

יוסי זינגר: "מחברת טרפיגורה לא הגיעה פנייה, ונכון לרגע זה לא מתקיים מו"מ עם אף גורם לא לגבי סונול ולא לגבי חברות אחרות בקבוצה"

בחברת גרנית הכרמל הכחישו היום (ג') פרסום לפיו ענקית המסחר במוצרי אנרגיה, חברת טרפיגורה (Trafigura) השוויצרית, מתעניינת ברכישת חברת הדלק סונול, בתמורה לכ-400-500 מיליון שקל. סונול נמצאת בשליטת גרנית הכרמל, המשתייכת לקבוצת עזריאלי שבשליטת דוד עזריאלי.

בשיחה עם "גלובס", הכחיש יוסי זינגר, מנכ"ל גרנית הכרמל, את הפרסום: "יש כל הזמן פניות והצעות בנושא סונול ובחברות אחרות בקבוצה. מחברת טרפיגורה לא הגיעה פנייה, ונכון לרגע זה לא מתקיים מו"מ עם אף גורם לא לגבי סונול ולא לגבי חברות אחרות בקבוצה".

עזריאלי רכש את מניות השליטה בגרנית הכרמל מידי משפחת בורוביץ ותאגיד הסחר גלנקור בשנת 2006, לפי שווי של 275 מיליון דולר (כ-1.18 מיליארד שקל לפי שער הדולר אז). מלבד סונול, גרנית הכרמל מחזיקה בשלוש חברות נוספות: יצרנית הצבעים והגבס טמבור, בחברת הגז סופרגז, ובחברת GES, הפועלת בתחומי המים והשפכים. קבוצת עזריאלי רכשה את החזקות המיעוט בגרנית (39.6%) בספטמבר אשתקד לפי שווי חברה של 808 מיליון שקל, ומאז חדלה החברה מלהיות תאגיד מדווח.

בשנים האחרונות פועל עזריאלי למכור את את גרנית הכרמל, שאינה סינרגטית לפעילות הנדל"ן העיקרית שלו, אם במקשה אחת ואם בנפרד.