וול סטריט סגרה בעליות; מניית מיקרוסופט ירדה ב-2.1%

נשיא ארה"ב ברק אובמה צפוי ככל הנראה להשיג תמיכה בבית הנבחרים לתקיפה ■ ספר הבז': הכלכלה ממשיכה לצמוח בקצב מתון ■ אפל זכתה להמלצת "קניה" עם מחיר יעד של 777 דולר ■ הגרעון המסחרי התרחב ביולי

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים (ד') , לאחר פרסום ספר הבז' היום ולמרות המתיחות מול סוריה. וול סטריט סיימה גם אתמול בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.6%, על רקע המתנה מתוחה להחלטה אמריקנית בנוגע לתקיפה בסוריה, ולאחר פרסום נתוני מאקרו חזקים.

נשיא ארה"ב ברק אובמה מתחיל להשיג תמיכה בבית הנבחרים לתקיפה בסוריה. בשיחות עם ראשי ארגונים יהודיים בארה"ב, אמר חבר בכיר בצוות לענייני ביטחון לאומי בבית הלבן כי פעולה אמריקאית בסוריה היא צעד חיוני במאמצים למנוע מאיראן השגת נשק גרעיני. כזכור, החליט ברק אובמה לדחות את הפעולה כדי לתת לקונגרס הזדמנות לאשר אותה. בכל מקרה, לפי הנוסח המוסכם בסנאט, יוכל המבצע האמריקני בסוריה להימשך עד 3 חודשים, והוא אוסר במפורש מעורבות של חיילים על הקרקע. (לסיפור המלא)

ברקע למסחר בארה"ב, באירופה נרשמו היום עליות קלות בסיום המסחר והבורסות באסיה סגרו במגמה מעורבת נטו לרדת. זאת, למרות פרסום נתוני מאקרו טובים בגוש האירו - התמ"ג צמח ברבעון השני ב-0.3% והצביע רשמית על יציאה של הגוש ממיתון. גם הצריכה הפרטית עלתה ברבעון השני, וכן היצוא והיבוא.

הבנק המרכזי של ארה"ב, הפדרל ריזרב, פרסם הערב ב-21:00 את ספר הבז' הבודק את הפעילות הכלכלית ב-12 מחוזות הפד. לפי הדוח כלכלת ארה"ב צמחה בקצב מתון עד בינוני בחודשי הקיץ יולי ואוגוסט. לפי הדוח, שנוקט בלשון דומה לזו שהייתה בדוחות הקודמים השנה, סקטור התעשייה רשם צמיחה מתונה, הוצאות הצרכנים גדלו ברוב המחוזות, נרשמה עלייה בקצב חלש יחסית בפעילות מגזר השירותים ועלייה מתונה במכירות סקטור הנדל"ן למגורים.

בעוד כשבועיים צפויה פגישה חשובה ומעוררת סקרנות של "ועדת השוק הפתוח" של הפדרל ריזרב, וכלכלנים רבים מעריכים כי הפד יכריז על צמצום או הפסקה של המדיניות המוניטרית המרחיבה במסגרתה הוא רוכש מדי חודש אג"ח ב-85 מיליארד דולר.

המאזן המסחרי לחודש יולי פורסם ב-15:30 לפני פתיחת המסחר והצביע על עלייה של 13% בגרעון לרמה של 39.1 מיליארד דולר, כשצפי הכלכלנים היה לגרעון של 38.2 מיליארד דולר.

אפל עלתה לאחר המלצת "קניה"

כלכלני בית ההשקעות Cantor Fitzgerald החלו לסקר את מניות אפל , והם מאמינים שהמניה צפויה לזנק. מחיר היעד שלהם לאפל - 777 דולר, גבוה בכ-60% ממחירה לפני פתיחת המסחר בוול סטריט היום וגבוה אף מהשיא ההסטורי אליו העפילה אפל בספטמבר לפני קרוב לשנה.

חברת לינקדאין הודיעה אמש לאחר הסגירה על הנפקת מיליארד ממניותיה בבורסה וזאת במטרה לחזק את המאזן והגמישות הפיננסית והנזילות.

חברת H&R Block פירסמה אמש כי ההפסד ברבעון הפיסקלי הראשון שלה התרחב ל-42 סנט למניה מ-39 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

נוקיה ומיקרוסופט המשיכו לרכז עניין על רקע עסקת הרכישה בו הראשונה תרכוש את חטיבת הסלולר של השנייה תמורת 7.2 מיליארד דולר. הרכישה תכלול את עסקי הסמארטפונים והטלפונים הניידים של נוקיה ואת מפעלי הייצור וההרכבה שלה, והיא עתידה להיסגר ברבעון הראשון של 2014.

חברת ואלי טלקום תרכוש את אלווריון תמורת 38 מיליון שקל, כך נקבע היום בביהמ"ש. ואלי התחייבה להעסיק את רוב עובדי החברה (48 עובדים), בתנאים שהיו להם טרום הכינוס. אם יהיה הסדר נושים, תשלם ואלי עוד 6 מיליון שקל. כונס הנכסים יקבל 15% ממניות אלווריון שבעתיד יימכרו לטובת הנושים. הכונס גם יטפל בערעור של אלווריון מול הנאסד"ק שביקש למחוק את מניותיה מהמסחר.