JWT ישראל קיבל את תקציב הפרסום של לקסוס

‎‎המשרד טיפל עד לאחרונה בתקציב בטר פלייס ■ לקסוס פרסמה ב-2012 בהיקף של 4.8 מיליון דולר במחיר מחירון‏

‎‎משרד הפרסוםJWT ‎‏ ישראל ממנף שוב את הניסיון העשיר שיש לו בטיפול בתקציבי רכב, ומקבל לידיו את תקציב הפרסום של מותג היוקרה לקסוס מקבוצת יוניון מוטורס - כך נודע ל"גלובס".

‏התקציב טופל בשנתיים האחרונות במשרד פרסום קטן - צדר-יריב, וקודם לכן הוא טופל במשרדי הפרסום אריאלי וגלר-נסיס מקבוצת פובליסיס.

‏מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ההשקעה בפרסום של המותג לקסוס בשנת 2011 עמדה על כ-3.2 מיליון דולר במחירי מחירון. ב-2012 גדלה ההשקעה משמעותית בשל השקה של דגם חדש ועמדה על כ-4.8 מיליון דולר. מתחילת 2013 הושקעו במותג כ-3.2 מיליון דולר.

המשמעות היא שבשנים שבהן אין השקות גדולות מושקע בפרסום של לקסוס כמיליון דולר במחירים ריאליים, ובשנים עם השקות יכולה ההשקעה לעמוד גם על 1.5 מיליון דולר.

‏תקציבי רכב נחשבים בדרך-כלל לנחשקים, ולא אחת בשנים האחרונות חל סבב "כסאות מוזיקליים" בשל ניסיונות של משרדים להטיב את מצבם ולשפר את איכות תקציב הרכב שבידם. המצב בשוק הוא כזה שמצד אחד, רוב המשרדים הגדולים מחזיקים בתקציב כלשהו - בגלל נטיית היבואנים שלא לרכז את כל המותגים במשרד אחד; ומצד שני, מרגע שמשרד לא מחזיק בתקציב רכב, קשה לו מאוד להיכנס לסבב מחדש.

‏JWT‏ ישראל לקח חלק בקרוסלה הזאת של החלפת תקציבים מספר פעמים בשנים האחרונות. המשרד טיפל במשך תקופה ממושכת בתקציב המותג סובארו ואף זכה במספר פרסים בארץ ובעולם עבור העבודה שעשה על המותג, אך ההתקשרות בין הצדדים נפסקה לפני כ-5 שנים.

‏בשלב מסוים הוא היה מועמד חזק בהתמודדות על תקציב הפרסום של סיטרואן, אך הוא החליט אז להמר על מותג חדש שאמור היה להיות לא רק עתיר השקעה מבחינה פרסומית אלא גם מאתגר מבחינה קריאטיבית - תקציב הפרסום של הרכב החשמלי של בטר פלייס.

המשרד אמנם יצר עבור בטר פלייס קמפיין השקה מושקע מאוד, אך נאלץ להיפרד מהתקציב שלא באשמתו, לאחר שבטר פלייס נקלעה לקשיים כלכליים-ניהוליים, עד שבסופו של דבר נסגרה. ‏‎‎‏