פיתחה אנטי וירוס למובייל - וקיבלה הצעת רכש בת 8 ספרות

השבוע Shine יצאה מאחורי הקלעים וחשפה את אפליקציית האנטי וירוס שלה לאנדרואיד, במסגרת תחרות הסטארט-אפים בכנס Disrupt של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'

עוד לפני שחברת Shine הספיקה להשיק את האנטי וירוס החדשני שלה לשוק הרחב, היא כבר קיבלה הצעת רכישה אטרקטיבית בת 8 ספרות. זה קרה אחרי שגורם בכיר באחת מארבע ענקיות האנטי וירוס בעולם הגיע להתרשם ממרכולתם של רון פורת, אורן פארג' ואלון בלייר-גת, שהקימו את החברה לפני שנה. מצויד במזוודה, שלף הבכיר מספר מכשירי דיסק און-קי, כשעל כל אחד מהם היה וירוס, תולעת או סוס טרויאני חדשים, שהחברה שלו רק נתקלה בהם ועדיין לא הספיקה לעבד.

פורת וחבריו ל-Shine הביאו מחשב והתחילו לחבר את הדיסק און קי הראשון כדי לראות אם האנטי וירוס שפיתחו יאתר בזמן אמת את המפגע המסתורי, כפי שהצהירו קודם לכן. הבכיר היה עסוק בלכתוב רשמים במחברת שלו בזמן שעל המסך כבר קפצה הודעת אזהרה שהווירוס זוהה. "אה, זה עובד בזמן אמת?", הוא שאל בפליאה. הוא דיווח חזרה לחברה שלו, וההצעה של יותר -10 מיליון דולר לא איחרה להגיע, אבל ב-Shine החליטו לדחות אותה.

השבוע Shine יצאה מאחורי הקלעים וחשפה את אפליקציית האנטי וירוס שלה לאנדרואיד, במסגרת תחרות הסטארט-אפים בכנס Disrupt של בלוג הטכנולוגיה טק קראנץ'. האפליקציה היא אנטי וירוס פשוט ונוח לשימוש, עם יכולות מתקדמות, לתוך עולם שעדיין זקוק לחינוך שוק משמעותי באשר לצורך בהגנה מפני וירוסים על-גבי מכשירי סמארטפון.

"אנשים לא מבינים שהם מסתובבים עם חתיכת פלסטיק או מתכת קטנה שהיא מחשב לכל דבר ושצריך להגן עליה בהתאם", אומר פורת. "יש לה מעבד, זיכרון, קישוריות לאינטרנט, מיילים שרצים שם. בתחום ה-PC יש מודעות וכמעט כל אחד שתשאל אותו אם יש לו אנטי וירוס על המחשב הביתי, יגיד לך שכן, אבל הקפיצה המחשבתית - שמה שיושב לך בכיס זה מחשב בפני עצמו -עדיין לא ממש קרתה".

התממשקות לפייסבוק או גוגל

פורת, שמאחוריו כבר שני אקזיטים, מסביר שאנשים לא מבינים שהורדת אפליקציות וביצוע פעולות אחרות בסמארטפון עלולים להיות מסוכנים. "יש הרבה אפליקציות שמביאות איתן עוד שלוש אפליקציות זדוניות שיכולות לגנוב אינפורמציה, לחשוף את המיקום שלך ודברים נוספים", הוא אומר.

אף שהשוק בתולי, אנטי וירוסים לסמארטפון הם לא דבר חדש אבל Shine בכל זאת מביאה כמה חידושים אל השולחן. אחד מהם הוא היכולת לשלוט ולתפעל הגנה על מספר מכשירים מרחוק. האנטי וירוס, שבינתיים עובד על אנדרואיד ובהמשך גם על ווינדוס ו-iOS, מאפשר להתקין את התוכנה על מכשירים נוספים ולחברם אחד לשני באמצעות התממשקות לחשבון פייסבוק או גוגל. כך, אם הילדים משחקים בטאבלט של אבא, הוא יכול לקבל לסמארטפון התראות בזמן אמת על וירוס או אפליקציה בעייתית שהם בדיוק משתמשים בה. האנטי וירוס חוסם באופן אוטומטי פעילויות חשודות ואז האבא יכול להחליט אם לבטל את החסימה או להסיר את האפליקציה.

חידוש נוסף הוא היכולת לזהות בזמן אמת פגיעות ופריצות באמצעות טכנולוגיה של אינטליגנציה מלאכותית, בשונה מהאופן שבו אנטי וירוס מסורתיים משתמשים בקובצי חתימות ובעבודה שהיא בחלקה ידנית ומצריכה כוח אדם רב שיינטר ויבדוק פעולות חשודות מאחורי הקלעים.

האנטי וירוס של Shine אמנם יגיע בעוד חודש לווינדוס ויתפקד כאנטי וירוס מתחרה לחברות הקיימות והמוכרות, אך בחברה החליטו להשיקו דווקא לאנדרואיד. "ההחלטה הייתה ללכת למקום שבו 'הכאב' גדול יותר והשוק בתולי יותר. מחקר של המשרד להגנה על המולדת בארה"ב, שהתפרסם בסוף חודש אוגוסט, הראה ש-79% מהתוכנות הזדוניות (malware) נכתבות לאנדרואיד", מסביר פורת.

- מה המודל הכלכלי?

משתמשים יקבלו בחינם וארגונים ישלמו על רישיון. בנוסף, החברה נמצאת במו"מ עם יצרני אנדרואיד להתקנה מראש של האנטי וירוס על מכשירים חדשים.

- מה משמעות שם החברה?

shine, כי אנחנו רוצים לזהור ולבלוט באנדרואיד, בווינדוס וב-iOS.

Shine

שנת הקמה: 2012

תחום פעילות: אנטי וירוס למובייל ולווינדוס

מייסדים: רון פורת, אורן פאראג ואלון בלייר-גת

היקף גיוס: 3.3 מיליון דולר

משקיעים: Horizons Ventures ו-Initial Capital