סלקום בדרך לשוק הטלוויזיה - תתחרה בהוט וב-yes

המיזם יתבסס על רשת "עידן פלוס" לערוצי הבסיס; ואילו ערוצי ספורט וסרטים, למשל, יעברו באינטרנט ■ בדירקטוריון סלקום חששו מאוד שמדובר בסיכון גדול, ואולם המנכ"ל ניר שטרן עמד על כך שניתן לספק את השירות

דירקטוריון סלקום צפוי להתכנס הערב (ד') ולהחליט בדבר כניסת החברה לתחום השידורים - כך נודע ל"גלובס".

מנכ"ל החברה, ניר שטרן, מוביל מהלך של כניסה מדודה לתחום השידורים, בהתאם לחששות שעלו בדירקטוריון לגבי ההיתכנות הטכנולוגית של המיזם, בעיקר בכל הקשור להסתמכות על "עידן פלוס" שאמור לשמש פלטפורמת השידורים שעליה יולבשו ערוצי תוכן נוספים.

פרטי התוכנית וההצעה לא ידועים, וסלקום שומרת על כך באדיקות. ואולם כבר חשפנו בעבר כי החברה חתמה על הסכם תוכן עם חברת RGE, שתהיה אינטגרטור התוכן הטלוויזיוני של החברה.

החשש העיקרי - שאלת הכדאיות

בשנתיים האחרונות עוסקת סלקום באינטנסיביות בכניסה אפשרית לעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט, ואף חתמה על הסכם עם חברת אריקסון שספקה לה את פלטפורמת השידורים. החברה הקימה מחלקה פנימית ייעודית למיזם.

בחודשים האחרונים עלתה לדיון בדירקטוריון סלקום השאלה האם החברה צריכה להיכנס למיזם או לא, ושאלת הכדאיות הכלכלית שלו. שטרן מוביל מהלך חד-משמעי וברור של כניסה לתחום החדש, אך בדירקטוריון נשמעו קולות שונים, זהירים יותר, שהצביעו על בעיות שעשויות להתגלות במיזם מהבחינה הטכנולוגית.

המיזם מבוסס על "עידן פלוס" בכל הקשור להעברת ערוצי הטלוויזיה הציבוריים והמסחריים, ורק ערוצי טלוויזיה אחרים - כגון סרטים וספורט - יעברו על גבי האינטרנט; נוצר חשש שלא ניתן לבנות על "עידן פלוס", משום שמדובר ברשת שהרשות השנייה מתחזקת, ושסובלת מכיסוי בעייתי ברחבי הארץ.

נוסף על בעיית הכיסוי, קיימת בעיה גדולה לא פחות - הפרעות תדרים שיכולות לשבש את הקליטה ב"עידן פלוס". מה שעשוי לקרות במצב של הפרעה הוא הקפאה של השידור לפרקי זמן לא ידועים, ושיבוש חווית הצפייה באופן משמעותי.

בדירקטוריון סלקום חששו מאוד שמדובר בסיכון גדול, ואולם המנכ"ל עמד על כך שניתן לספק את השירות, וניתן להתגבר על הבעיות ולהפיג את החששות - מה גם שבעתיד צפויים שידורי "עידן פלוס" לעבור שדרוג משמעותי, בעקבות הוצאת מערך זה מאחריות הרשות השנייה.

אם דירקטוריון החברה יאשר את המהלך, צפויה סלקום לחולל שינוי אדיר בשוק הטלוויזיה. אין ספק כי בעקבותיה תיכנס גם פרטנר לזירה זו.

החברות כבר דיברו בעבר על הורדה דרסטית במחירי הטלוויזיה, לכיוון של 100 שקל לחבילה, ובכל מקרה שוק הטלוויזיה יעבור שינוי מבני עמוק בעקבות כניסת מתחרים חדשים לשוק.

החברה פועלת לגייס טכנאים

עוד נודע ל"גלובס" כי סלקום - כנראה דרך החבר-הבת נטוויז'ן - פועלת לגיוס מסיבי של טכנאים באמצעות חברות קבלניות. מדובר במהלך לגיוס עשרות טכנאים, ועל-פי השערות בשוק, הצעד נובע מרצונה של החברה להיכנס לשוק התקשורת הקווית במסגרת הסדרת השוק הסיטונאי החדש שעליו עובדים בימים אלה.

מקורבים לנושא ציינו כי אין קשר בין הטכנאים שיגויסו לבין היערכות החברה לכניסה לטלוויזיה, אך סירבו לומר לשם מה מגויסים הטכנאים.

סלקום סירבה להגיב.