ההתאחדות לכדורגל מבקשת לארח 4 משחקים מיורו 2020 באצטדיון טדי

אליפות אירופה לנבחרות בעוד שבע שנים תתקיים במדינות שונות ברחבי היבשת, בהתאחדות מעוניינים שהמגרש בירושלים ישתתף בחגיגה

ההתאחדות לכדורגל הגישה לאופ"א בקשה רשמית לארח משחקים מיורו 2020. כזכור, לראשונה בתולדות אליפות אירופה לנבחרות, יתקיים הטורניר במדינות שונות ברחבי היבשת, תחת הסלוגן Euro For Europe, ולא במדינה אחת או שתיים שכנות, כפי שהיה נהוג עד היום.

בהתאחדות לכדורגל הגישו הצעה לארח משחקים מאצטדיון טדי בירושלים. על-פי התוכנית של אופ"א, היורו ב-2020 יתקיים ב-13 אצטדיונים מ-13 ערים שונות ברחבי המדינות החברות באופ"א. הצעת ההתאחדות כוללת אירוח שלושה משחקים משלב הבתים בטדי, בנוסף למשחק אחד משלב שמינית הגמר או רבע הגמר של הטורניר.

אופ"א תודיע ב-20 בספטמבר מי ההתאחדויות שהגישו הצעה לאירוח, ובעוד כשנה תיחשף זהות ההתאחדויות הזוכות. ההתאחדות לכדורגל תקווה כי ההצלחה הגדולה בקיץ האחרון של אירוח טורניר יורו הנבחרות עד גיל 21 בישראל יגדיל את הסיכויים של אצטדיון טדי, שבו התקיים בין היתר משחק הגמר של יורו הצעירות - לזכות באירוח המשחקים היוקרתיים.

על-פי אתר insideworldfootball, ערים שכבר הודיעו על הגשת מועמדות לאירוח משחקים הן מינכן (גרמניה), בודפשט (הונגריה), בלגרד (סרביה), באזל (שווייץ) ואיסטנבול (טורקיה). עבור הטורקים, ההחלטה לקיים את היורו במדינות שונות היתה מכה קשה - שכן במדינה קיוו כי יוכלו לארח את כלל הטורניר לבדם.

ההחלטה של אופ"א לפזר את אירוח משחקי יורו 2012 ברחבי אירופה זכתה לביקורות רבות בעולם הכדורגל, בין היתר על-ידי נשיא פיפ"א ספ בלאטר, שצוטט ב"קיקר": "טורניר כדורגל צריך להיערך במדינה אחת, רק כך יוצרים אווירה. אופ"א ריסקה את הטורניר. כבר לא צריך לקרוא לו 'אליפות אירופה', צריך להיות לו שם חדש, לא יודע איזה שם. לטורניר כזה לא יהיו לב ונשמה".