דירקטוריון סלקום אישר פיילוט בתחום הטלוויזיה

הפיילוט נועד לבדוק את מערך עידן פלוס ואת אמינותו כשירות משלים לשירות הטלוויזיה ■ ‎הערכות: כניסת סלקום ופרטנר לטלוויזיה תזרז את מיזוג בזק-‏yes‏

דירקטוריון סלקום אישר אמש (ד') ביצוע פיילוט במסגרת היערכות החברה לכניסה לשוק הטלוויזיה. מדובר בפיילוט שנועד לבדוק את מערך "עידן פלוס" ואת מידת אמינותו כשירות משלים לשירות הטלוויזיה.

לאור העובדה ש"עידן פלוס" ישמש מרכיב מרכזי בשירות הטלוויזיה, חברים בדירקטוריון הביעו חשש כי לא יחזיק פלטפורמה ראויה, ועל כן השירות עשוי להיפגע.

במסגרת הפיילוט תבחן סלקום היכן הפריסה אופטימלית והיכן לא, ועד כמה רגיש הממיר להפרעות. זאת, משום שנוסף על בעיית הקליטה, הפרעות תדרים עלולות להיווצר ממכשירים חשמליים סמוכים - בעיה שההתגברות עליה תהיה קשה יותר.

על-פי הערכות בשוק, כניסתה של סלקום לעולם הטלוויזיה - וגם של פרטנר בקרוב - מושפעת מכך שרשות ההגבלים מתקדמת לכיוון אישור המיזוג בין בזק ל-yes. כפי שכבר נחשף ודווח ב"גלובס" כמה פעמים, רשות ההגבלים מקיימת חשיבה מחודשת לגבי המיזוג. זאת, בעקבות כניסתו לתפקיד של הכלכלן הראשי החדש אסף אילת, שמחליף את דיויד גילה בכל הקשור בטיפול בבזק.

כפי שפורסם, ככל שיתקדמו המגעים להקמתו של השוק הסיטונאי החדש - וככל שרוחב הפס בתשתיות התקשורת מתרחב ואינו מהווה מכשול טכנולוגי לכל מי שרוצה להעביר שידורי טלוויזיה על גבי האינטרנט - הרי שהמצב הקיים מחזק את הוט בלבד, שהיא החברה היחידה שמותר לה לספק חבילת טריפל הכוללת טלוויזיה, אינטרנט וטלפוניה. התוצאה היא שהתחרות בשוק דווקא נפגעת מהיעדר המיזוג בין בזק ל-yes.

בכל מקרה, המיזוג יצטרך לקבל את אישור משרד התקשורת.