הנאסד"ק בדרך לשיא

זה זמן להיות לונג במניות הנאסד"ק; הסיכויים להגעה לשיא ההיסטורי הרבה יותר גבוהים מהסיכויים לירידה מתחת ל-3,500 נק'

התלבטנו אם ללוות את הכותרת בסימן שאלה או סימן קריאה. הם היו הופכים אותה ליותר מושכת עיין ותשומת לב אבל גם לסוג של רעש במקום פרשנות מקצועית. אז השארנו אותה נקייה. היא מספיק חשובה לכשעצמה.

לעובדה שה-S&P500 נמצא מעל שיאו טרום משבר 2008 וכך גם הדאו התרגלנו מהר. משום מה המדיה הפיננסית גם הקלה עם אותם נביאי זעם, גרוס-רוביני-פרבר ואחרים (זוכרים את גרוס על מותה של ההשקעה במניות?), בין היתר משום שנביאי זעם עוזרים למכור עיתונים. אבל, נראה שהאפשרות שהנאסד"ק יגיע לשיא והגעתו לשם, כשתתרחש, יהיו דומים בריגוש שייצרו להשקת האייפד הראשון, נניח.

משבר הטכנולוגיה הוא המשבר הראשון החקוק במוחם של דור המשקיעים הנוכחי. זהו המשבר שהראה מה זו התלהבות לא רציונלית, חשף את מערומי האנליזה והתעשיה הפיננסית, חשף את אי הרלבנטיות של כל מיני מתודולוגיות השקעה שפשוט רכבו על גל העליות ובעיקר מחק הרבה כסף ואיתו את האמונה שאפשר להרוויח במניות. חזרתו של הנאסד"ק לשיאו ההיסטורי תהיה אבן דרך משמעותית במאניה דפרסיה של תפיסת המציאות של ההשקעה במניות.

טכנית, המדד בכיוון. המהלך שלו מעל אזור ה-3,500-3,600 מעיד על כך. זה אומר שהסיכויים להגעה לשיא ההיסטורי הרבה יותר גבוהים מהסיכויים לירידה מתחת ל-3,500. זה אומר שזה זמן להיות לונג במניות הנאסד"ק. זה גם אומר שכדאי לזכור שהחלק האחרון של מהלך עליה הוא חד בד"כ כך שלמרות שאולי החמצתם את העליה החדה עד כה, אתם אמורים להנות מהדרן משובח.

CSCO מעניינת

חשוב בהקשר לזה לזכור שכמו מכבי תל אביב, זו לא תהיה אותה קבוצת מניות שתיקח את האליפות. לכן, אם אתם רוצים להרוויח כמו הנאסד"ק, קנו ETF . אם אתם רוצים להרוויח יותר, קנו מניות שיש להן סיכוי לעשות זאת. לא תמיד הן חייבות להיות של חברות קטנות ואזוטריות. סיסקו למשל רלבנטית לעניין וגם אינטל יכולה לצמצם פערים. הגדלנו החזקה בשתיהן בתיק הקניון. מי שדווקא יכולה להיות לא רלבנטית היא AAPL. אם תרד מתחת ל-440, זה יהיה סימן מכר. נתראה שוב אחרי סוכות. חג שמח.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.