היה שווה? 35,000 שקל לכדורסלן בכיר עבור הופעה הקיץ בנבחרת

זה הסכום המקסימלי לשחקן עבור המשימה שהחלה בשלהי יולי והסתיימה עם ההדחה המוקדמת ■ הבונוס היחיד שהושג: 1,800 ש' על הניצחון מול בלגיה

לא מעט פעמים ציינו שחקני נבחרת הכדורסל את העובדה שלבישת המדים הלאומיים נעשית "כמעט בהתנדבות". עד כמה המשפט הזה נכון, אפשר היה לראות במהלך הקיץ הנוכחי. מההסכם שנחתם בין השחקנים לבין איגוד הכדורסל בתחילת השנה עולה כי השחקן הבכיר והוותיק ביותר בנבחרת, עידו קוז'יקרו, הוא זה שזכה לסכום הגבוה ביותר עבור הקמפיין של קיץ 2013 - כ-35,000 שקל ברוטו. הסכום הזה כולל תשלום עבור פעילות שנמשכה 48 ימים ברוטו, מאז האימון הרשמי של שחקני הנבחרת בשלהי חודש יולי, ועד שנחתו בארץ יממה אחרי ההדחה מאליפות אירופה בסלובניה.

הסכום הנמוך יחסית נובע מהעובדה ששחקני הנבחרת לא הצליחו לממש אף אחד מהבונוסים שנקבעו להם עבור הישגים באליפות: בעוד שעבור מקומות 1-4 באליפות נקבע בונוס של 18,000 שקל לשחקן, ועבור מקומות 5-8 נקבע בונוס של 10,600 שקל לשחקן, ההסכם קובע כי ממקום 9 ומטה לא יקבלו השחקנים תשלום נוסף עבור מיקום. הנבחרת שהודחה כבר בשלב הראשון של הטורניר, לא נמצאת בטווח מענקי המיקום.

הבונוס היחיד שקיבלו השחקנים הוא מענק עבור ניצחון באליפות עצמה - 1,800 שקל, שקיבל כל שחקן בעבור הניצחון היחיד שהושג, על נבחרת בלגיה.

כסף לבזבוזים? 25 אירו אש"ל ליום

איך בכל זאת הצליחו שחקני הנבחרת להגיע לשכר של בין 30-35 אלף שקל עבור הקמפיין של קיץ 2013? המפתח שנחתם בין השחקנים לבין איגוד הכדורסל קובע מספר קריטריונים לתשלום שכר: מצב משפחתי של השחקן (עם ילדים או ללא ילדים) ו-ותק (כמות הופעות בינלאומיות). את השכר מקבל שחקן עבור כל יום שבו הוא נמצא בנבחרת, וכולל למעשה כל יום שיש בו אימון, משחק או כל פעילות אחרת במסגרת הנבחרת. שחקן ללא ילדים ועם ותק מינימלי (פחות מ-25 הופעות בינלאומיות) מקבל את סכום הבסיס שנקבע - 410 שקל ליום; עבור שחקן עם ילדים עומד התעריף על 488 שקל ליום, כאשר כל 25 הופעות בינלאומיות מקפיצות את התעריף ליום ב-40 שקל. כך יוצא שעידו קוז'יקרו ויניב גרין זכו לתוספת הגבוהה ביותר בזכות מספר ההופעות הגבוה שלהם (170 הופעות לגרין, 165 לקוז'יקרו).

הסטטוס המשפחתי של קוז'יקרו (נשוי עם ילדים), בתוספת למספר ההופעות הבינלאומיות הגבוה ביותר שלו, הביא אותו לסכום הגבוה ביותר מבין שחקני הנבחרת - כ-35,000 שקל.

בנוסף, עבור כל יום שהייה בחו"ל (היו 14 כאלו במהלך הקמפיין) זכה כל אחד משחקני הנבחרת לאש"ל בגובה 25 אירו ליום.

יש לציין כי בקיץ שעבר, אז הבטיחו שחקני הנבחרת את ההעפלה לאליפות אירופה, הם זכו לבונוס של 6,920 שקל.