באפט: "ברננקי עושה עבודה מדהימה - לאפשר לו להמשיך"

המשקיע האגדי ואחד האנשים העשירים בעולם יוצא נגד התפיסה כי יש להחליף בתחילת 2014 את נגיד ה'פד' המכהן ■ לגבי המחליפה האפשרית של ברננקי, ג'נט יילן, אמר באפט: "לא מכיר אותה" ■ ומה לגבי שוק המניות?

המיליארדר וורן באפט, יו"ר ברקשייר האת'ווי אחד האנשים העשירים בעולם, אמר בראיון לרשת CNBC כי יש לאפשר לנגיד הפדרל ריזרב להמשיך בתפקידו.

"הוא עושה עבודה מדהימה מאז הקריסה הפיננסית לפני 5 שנים. אני לא הייתי מחליף אותו", ציין באפט.

ברננקי, נזכיר, צפוי לפרוש מתפקידו בתחילת 2014, ונשיא ארה"ב ברק אובמה אותת מוקדם יותר השנה כי ברננקי לא ימשיך בתפקידו. עם זאת, הבחירה הראשונה של אובמה לתפקיד נגיד ה'פד', לארי סאמרס, שהיה שר האוצר שתקופת נשיאותו של ביל קלינטון, נפלה. סאמרס פרש בתחילת השבוע מהמירוץ, לאחר שהבין כי אין רוב בסנאט למינויו ובצל ההתנגדות הציבורית למינויו לתפקיד בשל קירבה לגופים החזקים בוול סטריט.

לאחר הודעתו של סאמרס, זינקו השווקים ברקע השערות כי כעת סלולה הדרך של ג'נט יילן, סגניתו של ברננקי, לעמוד בראש ה'פד'. ליילן קונצנזוס רחב, הן ציבורי והן פוליטי. באפט ציין בראיון כי הוא אינו מכיר את יילן אך "מכיר את ברננקי".

באפט הוסיף כי "ל'פד' תהיה עבודה מסובכת למשוך החוצה את טריליוני הדולרים שנכנסו למאזן שלו מאז פרוץ המשבר" וכי "יש לאפשר לברננקי לשחק את המשחק כולו. תוכנית התמריצים של ה'פד', ה-QE3, טרם עשתה את העבודה - והכלכלה רק זוחלת בינתיים".

בהתייחסות כללית לשוק המניות ציין באפט כי "מניות עשו דרך ארוכה ב-5 השנים האחרונות ממצב של 'זול עד כדי גיחוך' למצב של מחירים הוגנים כעת. אנחנו לא מוצאים כעת עסקאות אבל לא חושבים שהשוק מנופח. זה זמן קשה למצוא מה לקנות".