חשד לפיגוע: ישראלי נפצע קשה מאוד מירי סמוך לחברון

חשד לפיגוע ירי: פרמדיקים העניקו לו טיפול רפואי ומצבו הוגדר קשה מאוד ■ למקום הוזנק מסוק שפינה אותו לביה"ח הדסה עין כרם בירושלים ■ הערכה: נורה בידי צלף

חשד לפיגוע ירי: ישראלי נפגע מאש שנפתחה לעברו בסמוך למערת המכפלה. למקום חשו פרמדיקים של הצלה יהודה ושומרון, שהחלו בהענקת טיפול רפואי ראשוני לפצוע, שמצבו מוגדר לפי שעה קשה מאוד. הוא פונה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. מדיווחים ראשוניים עולה כי פלסטיני פתח באש לעבר קבוצת ישראלים - ונמלט מהמקום.

לפי שעה, מתחזקת הסברה שמדובר בפיגוע ירי של צלף מאחת השכונות הפלסטיניות לעבר ישראלים שעמדו בסמוך לשכונת אברהם אבינו. הפרדמיקים נלחמים על חייו ומנסים לייצב את מצבו הרפואי. צה"ל סגר את האזור ומבצע סריקות.

מוקדם יותר היום (א') הגיעו מאות בני אדם אל בית העלמין הצבאי בחולון כדי ללוות את סמל תומר חזן - למנוחת עולמים. חזן (20), נרצח ביום שישי על ידי נדאל עמאר, שוהה בלתי חוקי שעמו עבד במסעדה בבת ים. אמש קיבלה משפחתו של חזן את המרה שבבשורות על הירצחו של הבן.

במקביל, המשיכו היום בשירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל בחקירת המקרה ובאיסוף מידע, בין היתר מעובדים נוספים במסעדה שבה עבדו השניים. היום התברר כי ייתכן שזו לא הייתה הפעם הראשונה שהרוצח ניסה לפתות ישראלים להגיע איתו לכפר. לאות הזדהות עם המשפחה, נסגרה המסעדה למשך שבוע.

לפני כחודשיים הצליח כוח צה"ל שביצע מארב במשך שלושת השבועות האחרונים הצליח לעצור תושב השומרון, סמוך למחסום חווארה הסמוך לשכם - כשברשותו אקדח וכמה מחסניות מוכנות לירי. ככל הנראה תכנן החמוש לבצע פיגוע.

המעצר התרחש לאחר שבשלושת השבועות האחרונים היו כמה וכמה מקרים של ירי לעבר אוטובוסים שמסיעים נוסעים יהודים בשומרון. במשך שלושה שבועות, חיילים נסעו באוטובוסים למקרה שבו יתרחש אירוע שכזה - ואז תוכנן כי יפרצו החוצה ויסתערו על היורה. אחד מהמארבים הללו הצליח לזהות תושב מקומי ששוכב במארב כשבידו אקדח ומחסניות. החיילים עטו עליו ועצרו אותו בטרם הצליח לבצע את הירי.