האם ערוץ One בדרך לאבד את שידורי הליגה הצרפתית?

השבוע כבר לא שודר המשחק המסקרן בין פריז סן ז'רמן למונאקו ■ ניקולה רוטקופף, המחזיק בזכויות השידור, מנהל מו"מ במקביל גם עם ערוץ הספורט

אחרי שהצליח לשים יד במארס האחרון על זכויות השידור של אחת מליגות הכדורגל האטרקטיביות באירופה כיום, מתקשה ערוץ הטלוויזיה של One להמשיך ולהחזיק בזכויות השידור למרות שעונת המשחקים רק החלה, והוא עשוי להפסיד אותן לאחד מהמתחרים הגדולים שלו - ערוץ הספורט.

ביום ראשון האחרון קיבלו הצופים רמז ראשון לבעיה סביב שידורי הליגה ב-One, כאשר "משחק העונה" בין שתי קבוצות המיליארדרים של פריז סן ז'רמן ומונאקו לא שודר.

הזכויות לשידור הליגה הצרפתית בישראל היו שייכות בעבר לבעל השליטה בחברת הוט, פטריק דרהי, שבהמשך מכר אותן לאיש העסקים הלוקסמבורגי ניקולה רוטקופף. רוטקופף הוא גם אחד מבעלי ערוץ החדשות הבינלאומי המשדר מישראל, i24news.

לאחר שבעונה הקודמת היו הזכויות שייכות לערוץ One, בעקבות העלייה באטרקטיביות של הליגה הצרפתית בקרב הציבור הישראלי החליט בעל הזכויות (רוטקופף) לצאת למשא-ומתן מחודש עליהן ולהכניס גופים נוספים למירוץ לשידור הליגה.

ל"גלובס" נודע כי בימים אלה מתנהל משא-ומתן בין רוטקופף, ובין ערוץ הספורט של קבוצת RGE. במקביל, ממשיך רוטקופף לנהל שיחות מול One, שנמצא בשליטת נוני מוזס.

שידור הליגה הצרפתית נחשב לצעד המשמעותי ביותר של One מאז הקים את ערוץ הטלוויזיה שלו לפני כמעט 3 שנים. עם הבקשה שהגיש הערוץ לפני מספר חודשים למועצת הכבלים והלוויין לאשר הקמת ערוץ בתשלום, נראה היה כי מדובר בצעדים ראשונים להיכנס לשוק הזכויות, שנשלט בלעדית על-ידי ערוץ הספורט וצ'רלטון.

מ-One נמסר בתגובה כי "אנו נמצאים במהלך משא-ומתן עם בעלי הזכויות של הליגה הצרפתית, ומקווים שנחזור לשדר בימים הקרובים".

בערוץ הספורט לא מסרו תגובה.