בכיר בפד מציע: הפחתת רכישות האג"ח על כל ירידה באבטלה

ג'רמי שטיין, מושל אזורי בפד, מציע כי בכל פעם ששיעור האבטלה יירד ב-10 נ"ב, קצב רכישות האג"ח יירד בשיעור מסוים, באופן אוטומטי ■ שטיין: "יש מקום לשיפור השקיפות של הפד בכל הנוגע לצמצום רכישות האג"ח"

הפדרל ריזרב צריך לפתח גישה "מכאנית" לצמצום התוכניות להקלה כמותית, ע"י קשירת קשר הדוק בין הפחתות רכישות האג"ח לשיעור האבטלה, כך מציע חבר הפד ג'רמי שטיין (Stein) , בדברים שאמר היום (ה'), כשבוע לאחר שהפד החליט לא לצמצם את רכישות האג"ח.

שטיין, שנשא נאום במרכז למחקרים פיננסים בגרמניה, הציע כי בכל חודש שבו שיעור האבטלה יירד ב-10 נ"ב, רכישות האג"ח יצומצמו באופן אוטומטי בהיקף שייקבע מראש. להערכתו, צעד שכזה יסייע להפחית את חוסר הוודאות ואת התנודתיות בשווקים. "יש מקום לשיפור השקיפות של הפד בכל הנוגע לצמצום רכישות האג"ח", הוא הצהיר.

שטיין, שהצביע בעד ההחלטה לא לשנות את קצב רכישות האג"ח של הפד, טען כי זו הייתה ההחלטה של הרגע האחרון וכי הוא הרגיש בנוח גם אם הייתה מתקבלת החלטה לצמצם את הרכישות בספטמבר. שטיין ציין כי אין הבדל משמעותי אם הפד היה מתחיל לסגת מהתוכניות להקלה כמותית כבר החודש או בשלב קצת מאור יותר.

בשבוע החולף מאז ההחלטה הדרמטית של הבנק המרכזי, מספר בכירים בפד השמיעו הצהרות סותרות לגבי מצב הכלכלה והמדיניות המוניטארית. כך למשל, דניס לוקהארט, נשיא שלוחת הפד של אטלנטה, טען מוקדם יותר השבוע כי כלכלת ארה"ב מאבדת את הדינמיות הכלכלית שלה ודרושה מנהיגות יצירתית כדי להחזיר לה את ה"מוג'ו".