לאחר תחקיר "גלובס": בכיר במשרד החקלאות הועבר מתפקידו

בתחקיר "גלובס", שבעקבותיו נפתחה חקירה של מבקר המדינה, נמצא כי מנהל אגף הדיג חיים אנג'וני קיבל מארגון הקיבוצים המגדלים דגים בבריכות סביב הכנרת עשרות אלפי שקלים בכל שנה, שנועדו כביכול לסיוע ב"ניוד" הרכב שלו

מנהל אגף הדיג במשרד החקלאות, חיים אנג'וני, הועבר מתפקידו והודיע היום (ג') למנכ"ל משרד החקלאות, רמי כהן, על "רצונו לסיים את תפקידו".

בתחקיר "גלובס", שבעקבותיו נפתחה חקירה של מבקר המדינה, נמצא כי אנג'וני קיבל מארגון הקיבוצים המגדלים דגים בבריכות סביב הכנרת, עשרות אלפי שקלים בכל שנה, שנועדו כביכול לסיוע ב"ניוד" הרכב שלו.

אנג'וני סייע לקיבוצים במימון אמצעי הברחה של קורמורנים זוללי דגים מהבריכות שלהם. מבקר המדינה קבע, שקבלת הכסף מהקיבוצים "מעמידה את אנג'וני במצב של ניגוד עניינים".

במאי 2011 פרסם מבקר המדינה דוח קשה על מחדלי ניהול משק הדיג בכנרת, ובו התייחסות אישית חמורה במיוחד לאנג'וני. על פי קביעת המבקר, "אנג'וני נושא באחריות להידרדרות במצב הכינרת".

אנג'וני גם חשוד שמסר למבקר המדינה נתונים כוזבים, והמבקר קבע, כי "התמונה שהציג... אינה מדויקת".

שרת החקלאות הקודמת, אורית נוקד, הודיעה בכנסת בינואר 2012, שאנג'וני יועבר מתפקידו, וכאמור היום התבצע המהלך.

אנג'וני ממשיך להחזיק בתפקיד הממונה על יישום חוק ההתיישבות, שתפקידו למנוע שימושים חורגים בקרקע ובמים. המחזיק הפורמלי בתפקיד ובסמכויות המעין שיפוטיות הוא שר החקלאות עצמו, והסמכויות הואצלו לאנג'וני באמצע 2012, בעת כהונת השרה אורית נוקד.