בזק בדרך לאינטרנט ב-100 מגה: אלקטל-לוסנט תשדרג הרשת

המכרז לשדרוג רשת בזק בהיקף של עשרות מיליוני דולרים יתפרס על פני מספר שנים

חברת אלקטל-לוסנט זכתה במכרז לשדרוג רשת בזק בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, שיתפרס על פני מספר שנים. אלקטל-לוסנט נבחרה לבצע את השדרוג הבא של תשתיות בזק, שיאפשר קצב גלישה באינטרנט של 100 מגה ביט בשנייה למרבית המשתמשים בכל הארץ.

אלקטל-לוסנט תספק לבזק פתרונות VDSL2 Vectoring, כלומר שיטה שמשדרגת את התשתית תוך ניצול התשתית הקיימת. מדובר בפתרון שרוב המפעילים בעולם בוחרים בו מכיוון שהוא מאפשר לספק מהירויות גבוהות תוך שימוש בקווי הנחושת של התשתית הקיימת.

במקביל, המפעילים מחליפים בהדרגה את רשתות קווי הנחושת הקיימות בסיבים אופטיים, אולם מדובר בתהליך הרבה יותר ארוך ויקר, ולכן הנחושת הקיימת של תשתיות בזק תמשיך ללוות את המפעילים עוד שנים רבות.

הפתרון של אלקטל-לוסנט יאפשר לבזק להתמודד עם מספר בעיות, ובראש ובראשונה עם העובדה שהחברה לא מסוגלת היום לספק מהירות של 100 מגה לכל משתמש בארץ. מבחינה סטטיסטית, בזק יכולה לספק מהירות של 100 מגה למספר מוגבל של לקוחות בגלל מרחק ארונות התקשורת מהלקוחות. לכן, בפרסומיה ובהצעותיה השיווקיות החברה מבטיחה מהירויות של עד 100 מגה ביט לשנייה. המהירויות, למעשה, מגיעות לרוב ל-40-50 מגה ביט בלבד, וגם אותן לא ניתן לספק לכל משתמש, מכיוון שככל שהלקוח רחוק מארון התקשורת - כך הרעשים בקו הנחושת גדולים יותר ומשפיעים על הביצועים.

מהלך השדרוג חיוני מאוד בעיני בזק על מנת להתמודד עם המגבלה הטכנולוגית, שהיא גם מגבלה שיווקית-תדמיתית, שכן הוט ממתגת את עצמה כמי שמספקת 100 מגה בכל הארץ. בנוסף, בזק צריכה את הפתרון בעקבות כניסת מיזם התקשורת של חברת חשמל, שיחל לפעול בשנה הבאה.

על פי הערכות, בזק בחרה באלקטל-לוסנט, אך בסופו של דבר היא תעבוד במקביל עם שני ספקים, כאשר הספק השני יהיה חברת אטראן, שקנתה את פעילות נוקיה-סימנס בתחום הקווי.