אינולאפ הישראלית נמכרה תמורת מיליוני דולרים בודדים

החברה הישראלית, שפיתחה מערכת לביצוע ניתוחים לפרוסקופיים (ניתוחים זעיר-פולשניים דרך חורים בחלל הבטן, במקום פתיחת הבטן כולה), נמכרה לתאגיד טלפלקס האמריקאי

חברת אינולאפ, שפיתחה מערכת לביצוע ניתוחים לפרוסקופיים (ניתוחים זעיר-פולשניים דרך חורים בחלל הבטן, במקום פתיחת הבטן כולה) נמכרה לתאגיד טלפלקס האמריקאי תמורת כמה מיליוני דולרים. טלפלקס היא ספקית של ציוד ניתוחי ורפואי, עם מכירות של 150 מיליון דולר ברחבי העולם. היא נסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי של 3.4 מיליארד דולר.

אינולאפ, בוגרת חממת משגב מקבוצת טרנדליינס, פיתחה שיטה לביצוע הניתוחים הלפרוסקופיים ללא צלקת, כשכיום הניתוח משאיר צלקות קטנות היכן שמנוקבים החורים. החברה הוקמה רק באוגוסט 2012, על ידי ד"ר איגור איגוב ויוני אפשטיין, שמשמש גם כמנכ"ל. כבר בתחילת דרכה של החברה זוהתה טלפלקס כרוכשת פוטנציאלית והחברה למעשה הוקמה ופותחה לטעמה.

בשנים האחרונות מסתמן "גל" של רכישת חברות שפועלות בתחום הניתוחים הזעיר פולשניים, שמגיעות לאקזיטים קטנים, זמן קצר אחרי הקמת החברה, ולפני כניסה לשלב המכירות.

עבור טלפלקס לבדה זו הרכישה השנייה של חברת חממה ישראלית בתחום זה. ביולי היא רכשה את איאון סרג'יקל בכמה עשרות מיליוני דולרים. החברה בגרה מחממת ראד ביומד והושקעו בה רק מספר מיליוני דולרים לאורך ארבע שנים, עד מכירתה.