נעילה חיובית בבורסה; פריגו טיפסה 3.3%, סלקום 2.85%

בוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בעליות ■ אופקו הצטרפה למדד המעו"ף וננעלה בירידות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-813 מיליון שקל

יום המסחר בבורסה באחד העם (א') נחתם בעליות שערים. זאת, לאחר שבוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בעליות שערים ולאחר שביום חמישי האחרון צנח מדד המעו"ף ביותר מ-1% בדקות האחרונות של המסחר על רקע עדכון המדדים. מדד המעו"ף הוסיף לערכו 1.4% וננעל ברמה של 1,275 נקודות. מחזור המסחר הסתכם בכ-813 מיליון שקל.

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, ציין הבוקר כי "נתוני המאקרו ממשיכים לתמוך בשווקים אך המצב הפוליטי בארה"ב (פתרון בעיית התקציב לשנת 2014 ותקרת החוב) עלול להגביר את התנודתיות בשוק. לאחר שתיפתר בעיית התקציב, ובעיית תקרת החוב שוק המניות צפוי להמשיך את מסעו כלפי מעלה. אנו מעדיפים לשמור על חשיפה מלאה לאפיק המנייתי, תוך כדי פיזור ההשקעה ברכיב המנייתי במניות בארץ יחד עם שילוב של מניות בחו"ל".

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום ו' בעליות בעוד המשקיעים מקווים לפתרון קרוב של משבר התקציב שימנע חדלות פירעון של ארה"ב. המשך השיתוק בממשל האמריקאי גרם לדחייה בפרסום נתוני התעסוקה החודשיים.

בעוד שבוול סטריט מקווים לפתרון קרוב של המשבר, הרפובליקאים והדמוקרטים עדיין לא מנהלים מו"מ בשל עמדתו הנוקשה של הנשיא ברק אובמה. ג'ון ביינר, מנהיג הרוב הרפובליקאי בבית הנבחרים, אמר ביום שישי כי אובמה מתעקש לא לנהל מו"מ והוסיף כי אם אובמה מעוניין להעלות את תקרת החוב, יש צורך לקצץ בתקציב. בבית הלבן הגיבו בזעם ואמרו שהרפובליקאים יגררו את ארה"ב לחדלות פירעון.

בעוד פחות משבועיים, ב-17 באוקטובר, ימצה הממשל את יכולתו החוקית ליטול הלוואות, למשל באמצעות הנפקת אג"ח אוצריות, או, במילים אחרות, הוא יגיע למה שמכונה תקרת החוב. רק הקונגרס יכול להרים את התקרה הזו, שעתה נשענת על רף של 16.999 טריליון דולר, ומחוקקי הימין הקיצוני מאיימים שהם יסרבו לעשות כך אם לא יקבלו ויתורים כלשהם מהדמוקרטים. המשמעות המיידית של אי הרמת התקרה היא חדלות פרעון של ארה"ב, עם כל ההשלכות האפוקליפטיות שנובעות מכך על הכלכלה הלאומית והכלכלה הגלובלית.

התקדמות במכירות כלל ביטוח

מניית אופקו הלת' שהצטרפה למדד המעו"ף היום, רשמה ירידה שכן היא חזרה מניו-יורק עם פער ארביטראז' שלילי של כ-3.8% לאחר שזינקה בת"א בכ-10% ביום חמישי.

עליות בולטות נרשמו במניות טבע , אלביט מערכות , נייס, פריגו וקמהדע על רקע פערים חיוביים מול וול סטריט.

אלביט מערכות הודיעה היום כי החברה הבת שבבעלותה המלאה, אלאופ, קיבלה חוזה המשך בהיקף של 33 מיליון דולר לאספקת מערכות התצפית האלקטרו-אופטיות המתקדמות מתוצרתה עבור צי המסוקים של חיל האוויר של לקוח באזור האסיה-פסיפיק. הפרויקט יבוצע במהלך שלוש שנים.

התקדמות במכירת כלל ביטוח לסינים: קבוצת JT CAPITAL בראשות איש העסקים ההונג-קונגי לי הפיינג (Li Haifeng) רוכשת ביחד עם המוסדות הפיננסיים הסיניים Rongton ו-New Times כ-32% ממניות כלל ביטוח שבבעלות אי.די.בי, המחזיקה ב-54.97% ממניות חברת הביטוח. (לסיפור המלא)

חברת בריינסוויי השלימה ביום חמישי גיוס של כ-24 מיליון שקל בהנפקת מניות וזאת במחיר דומה למחיר השוק. ההנפקה התבצעה ללא חיתום ורכז ההנפקה היה חברת מגדל שוקי הון. בנוסף, קבלה החברה בסוף השבוע סך של כ-1 מיליון דולר מהמפיץ היפני שאיתו חתמה החברה הסכם הפצה לפני מספר שבועות. התשלום הינו עבור קבלת הזכות להפצה בלעדית של מערכות החברה לטיפול בדיכאון מז'ורי ומהווה תשלום ראשון מתוך שני תשלומים לדמי ההפצה.