יורם לוי במו"מ להצטרף כשותף בברוקנר-נטע-יער

אם המהלך ייצא לפועל, לוי יהפוך לשותף מלא של טל ברוקנר ועופר יער ■ במקביל מתנהל מו"מ על כניסתו של לוי כשותף במשרד הפרסום LEAD

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, ייצא בקרוב לדרך אחד החיבורים יוצאי הדופן בענף הפרסום: ל"גלובס" נודע כי איש הקריאייטיב והפרסומאי יורם לוי נמצא במשא-ומתן מתקדם להצטרפות כשותף למשרד הפרסום ברוקנר-נטע-יער.

אל מול ההצעה של ברוקנר עומדת כיום אפשרות נוספת: הצטרפות כשותף למשרד הפרסום LEAD, שהשותפים בו כיום הם רמי יהודיחה, שמחזיק ב-49% מהמניות ומנהל בפועל את המשרד, וקבוצת אדלר-חומסקי, שמחזיקה ביתרה. ההצעה היא לתת ללוי 20% ממניות המשרד, בשני שלבים.

המשא-ומתן עם ברוקנר-נטע-יער הוא מהלך יוצא דופן מבחינת הרכב השותפים. בשנים האחרונות מקובל בקרב משרדי הפרסום חיבור של מובילים מדיסציפלינות שונות, למשל קריאייטיב וניהול לקוחות. אך בברוקנר-נטע-יער כבר יש שותף בכיר מתחום הקריאייטיב - עופר יער.

אם המהלך ייצא לפועל, יער יישאר שותף בכיר ודומיננטי, כך שהמבנה שייווצר יזכיר במשהו את המבנה של באומן-בר-ריבנאי טרם יציאת השותפים, כששוני ריבנאי ומיקי בר, שניהם אנשי קריאייטיב, היו דומיננטיים ושותפים שווים במשרד.

ההצעה של מקאן נדחתה

יורם לוי הוא כיום איש הקריאייטיב הבכיר והממותג ביותר בתעשיית הפרסום. עד לפני מספר חודשים ניהל לוי במשך 4 שנים את הקריאייטיב של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, והוא נחשב לגורם חשוב במהפך הקריאטיבי שהתחולל בבאומן בשנים האחרונות. קודם לכן עבד לוי במשך 13 שנה בשלמור-אבנון-עמיחי ונחשב ליד-ימינו של גדעון עמיחי.

כשהתבצעה העסקה של סוכנות פובליסיס העולמית, שבמסגרתה נרכשו מניות בבאומן, הוא קיווה לקבל מניות בשיעור כלשהו. אך בסופו של דבר הפך המשרד לחלק מחברת אחזקות כוללת של פובליסיס ישראל, והיחידים מתוך המשרד שנותרו בעלי מניות בקבוצה הם יורם באומן ויוסי לובטון. לוי מצא את עצמו כשכיר בכיר המתוגמל היטב, אך הדבר לא עמד בקנה אחד עם שאיפותיו המקצועיות, והוא החליט לפרוש.

מאז פרישתו היווה לוי יעד מבוקש למשרדים שונים שחיפשו צלע קריאטיבית נוספת. על השולחן עמדו הצעות שונות. חלקן - כמו זאת של מקאן-אריקסון להצטרף כמנהל קריאייטיב למשרד - נדחו מיד, ואחרות נשקלו יותר לעומק.

בברוקנר נוצר לכאורה מצב מעט מסובך: בפועל מנהלים כיום את המשרד שני אנשים דומיננטיים - טל ברוקנר ועופר יער. השותף השלישי, גיל נטע, שהקים יחד עם ברוקנר את המשרד לפני כ-15 שנה, כבר לא ממש פעיל, ומזה תקופה ארוכה נבחנה במשרד האפשרות שאת מקומו יתפוס מישהו שייתן ערך מוסף מקצועי אמיתי. בעבר נבחנה האפשרות לצרף דווקא דמויות מתחום האסטרטגיה, אך כשלוי פרש מבאומן, החלו יער וברוקנר לקדם את האופציה של הכנסתו כשותף.

ברוקנר-נטע-יער עבר בשנים האחרונות גידול משמעותי. בתוך פחות מעשור הוא הפך ממשרד קטן שנמצא מחוץ ל-20 הגדולים, למשרד בינוני שיושב לבטח בתוך העשירייה. לא מדובר היה בקפיצה שנעשתה ביום בהיר אחד, אלא בגידול שיטתי וקבוע שנבע מאיסוף לקוחות חדשים.

מתוך מחשבה קדימה, ברוקנר ונטע לא היססו לעשות מה שבמשרדי פרסום אחרים לא ששים בדרך-כלל לקיים - ונתנו כמעט מהיום הראשון מניות ומנדט מקצועי לאיש הקריאייטיב עופר יער, שנחשב לאחד המוכשרים בענף. יער הצטרף למשרד ב-2005 כשותף מלא ברווחים.

עתה נראה כי במשרד החליטו ללכת צעד נוסף קדימה ולבדל את המשרד באופן מובהק מהאחרים, על-ידי הצבת שני בעלי משרד מתחום הקריאייטיב בחזית.

לוי מסר בתגובה: "יש לי מספר הצעות טובות כבר לא מעט זמן, ואני בוחן את כולן".

בברוקנר-נטע-יער סירבו להגיב.