אחרי 4 שנים: יורם לוי פורש מבאומן-בר-ריבנאי

ה‎הערכות הן כי לוי, מנהל הקריאייטיב הראשי של באומן-בר-ריבנאי, עוזב מאחר שלא יוכל להפוך לבעל מניות במשרד ■ נדב פרסמן צפוי להחליפו

יורם לוי, מנהל הקריאייטיב הראשי של משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, פורש מתפקידו - כך נודע ל"גלובס". לוי הודיע על כוונתו לפרוש, אך הוא יישאר במשרד לפחות עד לאחר הבחירות, מאחר שהוא עובד על הקמפיין של מפלגת "יש עתיד".

נראה כי הסיבה שגרמה ללוי לפרוש אחרי 4 שנים במשרד הוא רצון להפוך לשותף בעל מניות במשרד פרסום - מהלך שלא אפשרי כיום בבאומן-בר-ריבנאי, מאחר שרוב המניות נמצאות בידי פובליסיס העולמית.

נראה כי בעבר סבר לוי כי כחלק מהמסלול שלו במשרד הוא יהפוך לבעל מניות בו, וגם בעסקה עם פובליסיס לכשתהיה הוא יקבל מניות בשיעור כלשהו, אך בסופו של דבר הפך המשרד לחלק מחברת אחזקות כוללת של פובליסיס ישראל, והיחידים מתוך המשרד שנותרו בעלי מניות בקבוצה הם יורם באומן ויוסי לובטון. לוי מצא את עצמו כשכיר בכיר המתוגמל היטב, אך הדבר לא עמד בקנה אחד עם שאיפותיו המקצועיות, והוא החליט לפרוש.

ההערכות הן כי עם עזיבתו של לוי מי שימונה למנהל קריאייטיב ראשי במשרד הוא נדב פרסמן, המשמש כיום כמספר 2 בתחום במשרד, שסומן כיורשו של לוי כבר לפני מספר חודשים.

לוי הוא איש הקריאייטיב השכיר הבכיר ביותר בענף כיום. כשרונו והצלחותיו זוכים לפרגון מקיר לקיר בקרב אנשי הפרסום. לזכותו נזקפת ההצלחה הגדולה של באומן-בר-ריבנאי בשנים האחרונות.

דרך ארוכה בפרסום

הצטרפותו של לוי לבאומן-בר-ריבנאי הייתה אחד המהלכים הראשונים שבחר יוסי לובטון, מנכ"ל המשרד, לעשות בתקופה הראשונה שלו עצמו במשרד.

קודם לתפקידו בבאומן עבד לוי 13 שנה במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי ונחשב ליד-ימינו של גדעון עמיחי. ב-2004 הוא הפך לסמנכ"ל קריאייטיב ושותף במשרד - 5 שנים לאחר שקיבל לידיו את תפקיד מנהל הקריאייטיב.

טרם פרישתו משלמור, אמור היה לוי לפתוח משרד בוטיק במשותף עם אנשי שלמור, אך התוכנית לא יצאה לפועל בשל המצב הכלכלי ששרר אז, והוא החליט לעזוב.

מתוקף תפקידו בשלמור, לקח לוי חלק בקמפיינים כגון השקת המותג אורנג' בישראל, המיתוג המחודש של שוקולד פרה, קמפיין המיתוג של ביטוח ישיר וכדומה.

בין המהלכים הבולטים שיצר לוי בבאומן-בר-ריבנאי היו השפה התקשורתית החדשה של הוט, מהלך ופלים/בפלות לעלית, מהלך שוקולד פרה מסביב לעולם, יצירת שפת היונים לביטוח ישיר, השפה החדשה של טורנדו וכדומה.

עד הגעתו של לוי המשרד לא נחשב לשחקן משמעותי בתחרויות בינלאומיות - דבר שהשתנה בתקופתו. גולת הכותרת של המשרד בתחום הפרסים בתקופה זאת היו 7 אריות בפסטיבל קאן.

לוי מסר בתגובה: "אחרי 4 שנים מרתקות, מרגשות ומלאות עשייה, אני מרגיש שהגיע הזמן להתקדם לאתגר הבא. אני גאה על כך שהצלחנו לשים את באומן-בר-ריבנאי על מפת הפרסום הבינלאומית ולהיבחר למשרד השנה של סאצ'י בעולם. אני בוחן כרגע מספר הצעות מאד מרעננות, אבל את ההחלטה אקבל רק אחרי חופשת השחרור".

לובטון מסר כי הוא "מודה ליורם על 4 שנים בהן היה שותף בהפיכת המשרד לטוב וליצירתי ביותר בישראל. כל משפחת באומן מאחלת לו הצלחה".