תביעה ב-250 אלף שקל: "איציק זוהר גנב לי אפליקציה"

אליאור ג'ורנו טוען כי כדורגלן העבר העתיק ממנו אפליקציה בשם I-VIP שנועדה לסייע לבליינים להיכנס למועדונים ולמקומות בילוי מבלי לעמוד בתור

תביעה משפטית בהיקף כספי של 250 אלף שקל הוגשה אתמול (ג') נגד כדורגלן העבר איציק זוהר, בטענה כי גנב אפליקציה שנועדה לסייע לבליינים להגיע למועדונים ולמקומות בילוי מבלי לעמוד בתור, לאתר אירועים מעניינים ולעבור את הסלקטורים בכניסה למועדונים עוד לפני שמגיעים למקום.

בתביעה שהגיש אתמול אליאור ג'ורנו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, הוא טוען כי זוהר פגע בזכויות היוצרים שלו באפליקציה שיצר, I-VIP, תוך גניבת הסוד המסחרי, עשיית עושר שלא כדין ומניעת התעשרות ממנו.

ג'ורנו מבקש מבית המשפט גם צו מניעה קבוע מזוהר לעשות שימוש מסחרי באפליקציה שפיתח לטענתו, תחת השם iIn.

ג'ורנו טוען כי הוא עובד על פיתוח האפליקציה מזה כשנתיים, וב-2012 אף הגיש בקשה לרישום פטנט עליה. לדבריו, הוא נפגש עם זוהר והציע לו לשמש כפרזנטור ואיש השיווק של האפליקציה שפיתח, וכשביקש ממנו לחתום על מסמך שיגן עליו מגניבת זכויות היוצרים, זוהר, כך נטען, ניתק את הקשר עם ג'ורנו ונעלם. לדברי ג'ורנו, הוא שלח לזוהר מכתבי התראה רבים שלא נענו, ולכן דאג לשים מכתב התראה על פתח דלתו של זוהר.

בתביעה נטען כי זוהר הוא "כדורגלן עבר מפורסם הידוע ממקרים רבים של תסבוכות כלכליות שנקלע אליהן ושנושים רבים מתדפקים על דלתו ומנסים לאתרו". התובע טוען כי כשזוהר ראה את הפוטנציאל הגבוה באפליקציה, "התעורר תאבונו, והוא בחר ללכת מאחורי הגב בניסיון לנכס לעצמו את כל המיזם".

זוהר, מצידו, הציג את "המיזם" שלו בחודש יולי 2013 במסיכת עיתונאים נוצצת, כיאה לסגנון החיים של כדורגלן העבר.

ג'ורנו טוען כי זוהר גורם לו נזקים כספיים גדולים, שכן כל אפליקציה שנמכרת על-ידי זוהר למועדונים באה על חשבון המיזם המקורי שלו.

מזוהר טרם התקבלה תגובה.