כוהנת ההשקעות מרדית' וויטני סוגרת את פעילות הברוקראז'

האנליסטית הידועה שהתפרסמה בשל תחזית מדויקת לפני פרוץ המשבר הפיננסי בשלהי 2007, החליטה לסגור את יחידת הברוקראז' שלה ולפתוח קרן גידור בשם Kenbelle Capital

האנליסטית הידועה מרדית' וויטני, שבנתה את המוניטין שלה במהלך המשבר הפיננסי , החליטה לסגור את יחידת שירותי הברוקראז' בחברה שהיא מנהלת ולפתוח קרן גידור, כך לפי נתונים שפורסמו באתר הרגולציה הפיננסית בארה"ב.

למעשה, כבר בחודש אפריל, וויטני החליטה לפתוח קרן גידור בשם Kenbelle Capital, כך לפי דיווח שפורסם ב"בלומברג".

מי שעבר את המפולת הגדולה של 2008 זוכר בוודאי את מרדית' וויטני, אנליסטית הבנקים האגדית של אופנהיימר, שהעזה לחתוך המלצות למניות הבנקים ובפרט למניית סיטי ולטעון שהבנק יחתוך בדיבידנדים שלו - רגע לפני המפולת הגדולה. עם זאת, מאז וויטני אינה הצליחה לספק תחזיות מדויקות ואיבדה חלק נכבד מהמוניטין והלקוחות שלה כאשר הצהירה כי שוק האג"ח המוניציפליות בארה"ב יחווה קריסה של עד 50%, עניין שהתברר כשגוי.

וויטני פתחה חברת ברוקראז' משלה, אך בשל התחזיות השגויות שהיא סיפקה החברה נקלעה לקשיים. לפי דווח שפורסם בחודש יולי השנה, חברת Meredith Whitney Advisory Group סבלה מנטישת לקוחות ופיטורי עובדים. החברה החלה עם יותר מ-30 לקוחות אך נכון לסוף ינואר נותרו רק 14. בין היתר, נטשו את וויטני קרנות הגידור אליוט, פולסון ובליאסני.