"ממליצים על חשיפה גבוהה למניות בת"א, המעו"ף מועדף"

כלכלני בנק לאומי: "התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני"

"אנו מעריכים כי התשואות בחלק הארוך של העקומים המרכזיים בחו"ל, וכפועל יוצא מכך גם בשוק המקומי, צפויות להמשיך ולעלות בטווח הזמן הבינוני (לאורך השנתיים-שלוש הקרובות), וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלת ארה"ב (ובמידה מסויימת גם בכלכלת אירופה). על מנת לצמצם את סיכון המח"מ, אנו ממליצים להימנע מהשקעה בחלק הארוך של עקומי האג"ח לסוגיהם (ממשלתי וקונצרני, הן בחו"ל והן בשוק המקומי)". כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוקי ההון.

ירידת התשואות שחלה לאחרונה, אינה מסמנת להערכת כלכלני לאומי שינוי במגמה ארוכת הטווח, ולכן מהווה נקודת זמן מתאימה להקטנת החשיפה לאגרות חוב ארוכות. למשקיעים ישראליים ממליצים בלאומי להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

לגבי אג"ח ממשלת ישראל, "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק, התמקדות במח"מ בינוני-קצר, ושמירה על תמהיל מאוזן בין האפיק הצמוד לשקלי".

בלאומי ממליצים על החזקה נמוכה לאג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגים נמוכים (רמת סיכון גבוהה) ומח"מ קצר. לנוכח רמת המרווחים הנמוכה באפיק הקונצרני בישראל, "אנו ממליצים על חשיפה נמוכה לאפיק, והתמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים). בתיקי השקעות בהם רכיב האג"ח הקונצרני המקומי מהווה נתח גבוה, אנו ממליצים לנצל את תקופת הזמן הנוכחית, הרגועה, כדי להקטין חשיפה".

בנוגע למניות כותבים בלאומי: "אנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם ובישראל עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. יחד עם זאת, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות".

בלאומי ממשיכים להעדיף השקעה במדד המעו"ף על פני מדד תל אביב 75.

עוד ממשיכים כלכלני לאומי להמליץ על חשיפת יתר למדדי המניות באירופה ובבריטניה, לאור השיפור במצב כלכלות אלו. בנוסף, "אנו ממליצים להחזיק חשיפה למדדי המניות של השווקים המתעוררים, בשיעור דומה למשקלם במדד המניות העולמי".