נתפס תושב לוד בחשד להעלמת כ-100 מיליון שקל, שחמק ממעצר

יוסף סרחאן חשוד כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות והעלים הכנסות ■ כשהתבקש להציג את ספרי החשבונות של העסק שלו, "שכח" את שמו של מנהל החשבונות

רשות המסים עצרה חשוד בהעלמת כ-100 מיליון שקל, שחמק ממעצר במשך חצי שנה. מעצרו של החשוד הוארך הבוקר (א') בשבוע נוסף, בבית משפט השלום בירושלים.

מבקשת המעצר ולה כי במהלך 2012 ניהלו חוקרי פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום חקירה, מהלכה עלה החשד כי יוסף סרחאן, בעלים ומנהל של חברת נ. חזן שירותים ואחזקות בע"מ מלוד, הפיץ לכאורה חשבוניות פיקטיביות והעלים הכנסות.

בחקירתו הודה סרחאן בחשדות המיוחסים לו, וכאשר התבקש להציג את ספרי החשבונות של העסק שלו, אמר כי הם נמצאים אצל מנהל חשבונות בתל-אביב; אולם כשהגיע לתל-אביב יחד עם חוקרים מלווים, "שכח" לפתע את שמו ואת כתובתו של מנהל החשבונות.

החשוד הבטיח להמציא תוך מספר ימים את ספרי החשבונות, אך נעלם וירד למחתרת, ולכן במאי 2013 הוצא נגדו צו מעצר.

מבקשת המעצר עולה עוד כי החקירה נמשכה גם בתקופת התחמקותו של החשוד ממעצר, ובמהלכה עלה החשד כי הפיץ חשבוניות פיקטיביות גם בשם מספר חברות אחרות שכלל לא הכירו אותו. לאחר מאמצי לכידה ממושכים אותר סרחאן בשבוע שעבר על-ידי חוקרי מס הכנסה ונעצר.

מאז מעצרו בחר החשוד לשמור על זכות השתיקה, אך בחיפוש בביתו נמצאו מסמכים הקושרים אותו להעלמת הכנסות ולהפצת חשבוניות פיקטיביות בשם 9 חברות שונות בסכום-עתק של כ-100 מיליון שקל.

בהתאם למסמכים שנמצאו נעצרו השבוע תושב לוד אחר, איברהים אבו-שושה, בעל חברת הבנייה אבו-שושה, אשר ביקש לקבל החזרי מע"מ מעסקאות בסך 3 מיליון שקל על עבודות שסרחאן כביכול סיפק לו כקבלן משנה; עם זאת, בחקירתו הוא לא ידע לספק אף פרט לגבי מהות העבודות שבוצעו, ונמצאו עדויות שונות המלמדות כי חברת נ. חזן כלל לא ביצעה את העבודות האמורות.

במקביל, נעצרו גם תושב מושב שפיר שליד קריית מלאכי, אוריאל נחמני, העוסק בענף החקלאות; ואדהם אבו ענאם מרמלה; החשודים כי היו בין רוכשי החשבוניות הפיקטיביות מסרחאן.